اخبار

نشست توجیهی طرح مشاغل خانگی با فرماندار شیروان استان خراسان شمالی

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۴/۲۵

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، امین رضا مرآتی، در نشست با رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با اعلام آمادگی برای فراهم کردن زمینه به منظور استفاده شهروندان از خدمات این نهاد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی خط و مشی را ترسیم کند، ما فضا را برای اجرا فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در کشور عملکرد موثری دارد، افزود: باید شهرستانها نیز از خدمات این نهاد بهره مند شوند و چالش هایی از جمله کمبود فضا و امکانات و نیرو، موجب محرومیت نشود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های هدایتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به ایده پروری به آنها از جهاددانشگاهی خواست برای هدایت این افراد برنامه های آموزشی ارائه دهد.

مرآتی اظهار کرد: وام های اشتغالزایی باید هدفمند ارائه شود و جامعه دانشگاهی با مطالعه و ایده هدفمند، این تسهیلات را در جای درست هزینه کنند که چه بسا اگر تاکنون اینگونه بود با حجم عظیم تسهیلاتی که در حوزه های مختلف از جمله گاوداری، کشاورزی و ... طی سالیان مدید ارائه شد، باید موجب توسعه شهرستان، استان و کشور می شد.

وی با تاکید بر اینکه قشر تحصیل کرده باید جرات ورود به بازار کار را داشته باشد از جهاددانشگاهی خواست همایش دانش آموختگان دانشگاه ها بویژه در رشته های کشاورزی را در شیروان برپا کند و جوانان فارغ التحصیل را به عرصه کار هدایت کند.

دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه این نهاد مبتکر مباحث کارآفرینی در کشور است به تشریح طرح الگوی نوین مشاغل خانگی پرداخت و گفت: در راستای اجرای این طرح که با همکاری این نهاد با وزارت کار اجرا می شود، افراد برای موفقیت در بازار کار حمایت می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۷۰۰ نفر در این طرح در استان نام نویسی کرده اند و خراسان شمالی بین استانهای پایلوت کشور از نظر آمار ثبت نامی در رتبه دوم است، افزود: در قالب اجرای این طرح برای اتصال فعالان مشاغل خانگی با برندهای معتبر ملی و بین المللی برای تبلیغ و خرید تضمینی تولیدات، تفاهم نامه منعقد شده است.

وی تاکید کرد: هدف این است که صرفا با دادن تسهیلات فرد بیکار به بیکار بدهکار تبدیل نشود بلکه با برنامه های زیرساختی برای او اشتغال پایدار ایجاد شود.

شاهین فر همچنین با اشاره به طرح گردوی پیوندی جهاددانشگاهی در شیروان و ارزش افزوده بالای این طرح که در روند اجرای آن وقفه ایجاد شده است، حمایت جهت اجرای آن را قابلیتی برای شیروان برای تبدیل شدن به قطب تولید این گونه منحصر به فرد در کشور دانست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر لزوم بهره مندی شهرستان ها از خدمات این نهاد اظهار کرد: نگاه ویژه بنده ایجاد فرصت برای بهره مندی سایر شهرستان ها علاوه بر مرکز استان از خدمات است.

شاهین فر افزود: با توجه به اتکا به ۱۴۶ مرکز آموزش تخصصی و پژوهشگاه ها و پژوهشکده هایی با برند بین المللی از جمله رویان و وجود مراکز مورد وثوقی چون ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی، شهرستان ها نیز باید از این خدمات بهره مند شوند.

بنا به این گزارش دفتر همکاری جهاددانشگاهی در فرمانداری شیروان به جهاددانشگاهی خراسان شمالی اختصاص یافت.