اخبار

مشاغل خانگی فرصتی برای صادرات کالاهای ایرانی

كردستان

۱۴۰۰/۰۶/۱۴

خلاصه خبر

در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بیشتر پیشران ها در نظر دارند تا بتوانند محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کنند.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چند سالی است که به همت جهاددانشگاهی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان اجرایی شده است و این طرح توانسته است در بحث کاهش نرخ بیکاری در استان کردستان تاثیر گزار باشد.

در طرح مشاغل خانگی، پیشران ها نقش بسزای دارند و با حرفه و توانایی که دارند می توانند افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار بدهند و آنها را نیز به بازار کار آشنا کنند.

در جریان بازدید نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر اجرای این طرح از مشاغل مجسمه سازی و چرم دوزی، پیشران های این دوحوزه عنوان کردند: این طرح کمک زیادی در بحث اشتغال و درآمد زایی کرده است و قطعا اگر حمایت ها بیشتری شود میتوان گسترده فعالیت ها را بالا ببریم.

سهیلا شریعتی که بعنوان پیشران  در زمینه مجسمه سازی فعالیت دارد، گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی گام موثری در بحث کاهش بیکاری در استان است و این مهم قابل اهمیت است.

وی در ادامه گفت: حمایت از مشاغل خانگی باعث توسعه اشتغال پایدار در استان می شود و میتوان در آینده به صادرات محصولات امیدوار شد.

در ادامه نیز هانا محمدی پیشران  طرح مصنوعات چرمی گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی یک فرصت است برای نشان دادن هنر یک فرد در جامعه است.

محمدی افزود: در جامعه افراد زیادی هستند که هنرهای خوبی دارند که میتوانند از آن درآمد زایی کسب کنند ولی متاسفانه مسیر اصلی را نمیتوانند پیدا کنند.

وی با بیان اینکه کیفیت کالاهای که در مشاغل خانگی در حد صادرات است، یادآور شد: جهاددانشگاهی استان کردستان در طرح مشاغل خانگی گام های موثری برداشته و به خوبی میتواند مسیر اشتغال در خانه را به مردم  نشان دهد و بر همین اساس این طرح فرصتی است برای کسانی که میخواهد در بازار کار حضور داشته باشند.