اخبار

همکاری دو جانبه جهاد دانشگاهی همدان و کمیته امداد استان در حوزه اشتغال

همدان

۱۴۰۰/۰۶/۱۴

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان همدان، مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان با معاون اشتغال کمیته امداد استان دیدار و گفت وگو کرد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، رامین امیری، مدیر واحد جهاد دانشگاهی استان همدان، صبح امروز، یکشنبه 14 شهریور ماه با شهرام عابدی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان همدان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، مدیر واحد اشتغال ضمن تشریح کامل طرح به بیان ظرفیت های جهاد دانشگاهی پرداخت وعنوان نمود: طرح توسعه مشاغل خانگی یکی از طرح های ملی در حوزه اشتغال است

امیری با اشاره به اینکه گفت: این طرح با هدف اشتغال زایی برای 54 نفر در سطح کشور با کارفرمایی وزارت کار و مجری گری جهاد دانشگاهی در 31 استان در حال انجام و اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح در سه فاز انجام می شود گفت: در فاز نخست ظرفیت های هر استان در حوزه مشاغل خانگی شناسایی می شود، فاز دوم نیز آموزش متقاضیان است که طی آن افراد توسط فرد پیشران(کارآفرین موفق) توانمند می شوند و در نهایت اتصال به بازار که فاز سوم طرح است اتفاق خواهد افتاد.

مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه 11 رشته در سطح استان برای این طرح در نظر گرفته شده است گفت: خیاطی، چرم دوزی، قالی بافی، مینا کاری، تابلو فرش بافی، منبت کاری چاقویی،  کیک و شیرینی پزی، برنامه نویسی، انیماتور، ویراستاری و مترجمی، رشته های منتخب در طرح است.

امیری، هدف اصلی این طرح را اتصال افراد به بازار کار عنوان کرد و گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به افراد کمک می شود تا بتوانند محصولات خود را از طریق سایت های ملی و بین المللی جهاد دانشگاهی همچون چیگل، کاربن، رابین و ... تبلیغ کرده و به فروش برسانند.

مدیر واحد آموزش جهاد دانشگاهی، در پایان آمادگی این مجموعه را در زمینه آموزش و اشتغال مددجویان کمیته امداد به عنوان افراد در اولویت در راستای طرح اعلام نمود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان نیز در پایان، ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح توسط مجموعه جهاد دانشگاهی، امادگی خود را در راستای معرفی مددجویان مجموعه خود جهت آموزش و اشتغال به جهاد دانشگاهی اعلام نمود.