اخبار

نماینده بجنورد در مجلس: در طرح مشاغل خانگی پشتیبانان باید حمایت شوند

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۴/۲۴

متن کامل خبر

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم گفت: مشاغل خانگی در خراسان شمالی و در کل کشور منجر به ایجاد شغل پایدار در جامعه نشده است.

دکتر علی قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر برای رونق مشاغل خانگی در حوزه هایی همچون صنایع دستی تسهیلاتی ارائه شده است، افزود: باید این مشاغل به سویی حرکت کنند که بتوانند برای چند نفر دیگر نیز شغل ایجاد کنند اما متاسفانه شاهد چنین موضوعی نبوده ایم.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد تسهیلات مشاغل خانگی ارائه شد اما به جای اینکه این تسهیلات برای توسعه آن شغل خانگی استفاده شود به انحراف کشیده شد و در سایر موارد مورد مصرف قرار گرفت و منجر به مشکلاتی همچون به تعویق افتادن اقساط بانکی شد.

قربانی تصریح کرد: باید به هنگام اعطای وام نظارت های لازم انجام شود تا این تسهیلات به انحراف کشیده نشوند و برای همان شغل استفاده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی که با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی اجرایی می شود، اظهار کرد: آموزش یکی از اقدامات اساسی است که باید در این زمینه انجام شود که این آموزش ها منجر به تولید کالای باکیفیت و پیدا کردن بازارهای هدف شود.

وی تاکید کرد: این طرح باید به گونه ای انجام شود که پشتیبانان مورد حمایت قرار گیرند تا آن ها بتوانند برای سایر افراد بیکار اشتغال زایی ایجاد کنند.