اخبار

طرح مشاغل خانگی در بخش بزرگ و مرزی «چوار» توسط رئیس جهاد دانشگاهی ایلام تشریح شد

ايلام

۱۳۹۷/۰۴/۲۴

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی واحد ایلام طرح نوین توسعه مشاغل خانگی را دربخشداری بخش بزرگ و مرزی «چوار» از توابع شهرستان ایلام تشریح کرد.

مهندس سید غلامرضا حسینی در نشست تبین و تشریح طرح نوین الگوی توسعه مشاغل خانگی که با حضور بخشدار و دهیاران بخش چوار برگزار شد اظهار کرد: این طرح حاصل یک کار مطالعاتی گسترده است و آسیب‌های طرح‌های اشتغال‌زایی پیش از خود را ندارد.

وی با اشاره به اهداف کلی طرح گفت: هدف اصلی  و وجه تمایز طرح نوین الگوی توسعه مشاغل خانگی با طرح‌های پیش از خود در توانمند سازی متقاضیان و اتصال به بازار است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه متقاضیان ثبت نام باید سه شرط داشته باشند گفت: باید بومی استان باشند، هیچ بیمه کاری نشده باشند و حداقل 18 سال سن داشته باشند. افراد متقاضی به سامانه الگوی نوین مشاغل خانگی به نشانی اینترنتی inhb.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند، فرایند ثبت‌نام در سامانه هم بسیار سهل و راحت است. وقتی وارد سامانه می‌شوند تعدادی شغل خاص استان ایلام را می‌بینند که بر اساس مزیت‌های استانی و شهرستانی تعیین شده‌اند.

حسینی عدم اتکا به وام بانکی را از ویژگی‌های این طرح اعلام کرد.

ایوب چراغی بخشدار چوار نیز در این نشست، این طرح را فرصت مناسبی برای توسعه مناطق روستایی دانست و برای اجرای آن در بخش بزرگ چوار اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: در زمینه اطلاع رسانی این طرح در مناطق روستایی با تمام توان با جهاد دانشگاهی همکاری خواهیم کرد.