اخبار

جلسه با پیشران قالی بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم برگزار شد

قم

۱۴۰۰/۰۶/۱۶

خلاصه خبر

جلسه با پیشران قالی بافی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم با همکاری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرقائم استان قم برگزار شد و در پایان جلسه روند همکاری های مشترک بررسی شد و مقرر گردید در حوزه مشاغل خانگی متقاضیان جهت توانمندسازی و نیز اتصال به بازار به پیشران معرفی شوند.


متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان در حال اجرا می باشد.

شریفی افزود: این طرح شامل سه فاز شناسایی مزیت های شغلی، استعداد سنجی و ارزیابی و توانمندسازی و اتصال به بازار می باشد.همچنین در طول اجرای پروژه مشاوره های عمومی و تخصصی به پیشران ها و متقاضیان طرح نیز ارائه می شود.

خدابنده لو گفت: این مجموعه در حوزه قالی بافی ابریشم فعالیت می کند و در این کارگاه طرح های خاص و انحصاری خود مجموعه می باشد. مواد اولیه و تجیهزات برای متقاضیان تهیه و در اختیار آنها قرارداده می شود.

خدابنه لو گفت: فروش قالی های ابریشم بازار خوبی در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و به عنوان پرده، رومیزی، قاب و هدایا از آنها استفاده می شود، لذا صادرات این فرش ها ارزشمند است و قالی بافی یک هنر اصیل ایرانی می باشد.

خدابنده لو گفت امکان آموزش و نیز سفارش قالی بافی به متقاضیان مشاغل خانگی وجود دارد. و آمآدگی همکاری با طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را داریم.

در پایان مقرر شد تقاهم نامه ای با پیشران منعقد شود و متقاضیان آموزش لازم داده شود و بعد از آموزش به پیشران متصل شوند.