اخبار

وبینار تخصصی اقتصاد بازار و تولیدات مشاغل خانگی

كردستان

۱۴۰۰/۰۶/۱۶

خلاصه خبر

وبینار تخصصی اقتصاد بازار و تولیدات مشاغل خانگی که به همت جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: وبینار تخصصی اقتصاد بازار و تولیدات مشاغل خانگی با حضور اساتید و کارآفرینان این حوزه به صورت مجازی توسط حوزه اشتغال جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد.

در این وبینار اساتید حاضر به مسئله چالشها، فرصت ها و ضرفیت های بازار اشاره کردند و تجربیات خود را در  موفقیت بازار کار را در اختیار مخاطبان قراردادند.

در این جلسه سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: مقوله تولید امروزه به عنوان زیربنایی ترین محور توسعه یاد شده و در نگرش جامعه بشری به عنوان یک ارزش تلقی می شود.

وی سرمایه، کار و مکان را سه عامل مهم تولید ذکر کرد و ادامه داد: سرمایه های سرگردان در جامعه و پول های بدون تاثیر در زندگی، از جمله طلا و پول می توانست، با ایجاد جذابیت در تولید به سمت این امر سو پیدا کند.

رییس اتاق بازرگانی سنندج، تولیدات صادرات محور را از ضروریات این حوزه برشمرد و گفت: باید با تولیدات صادرات محور بتوان ارزهای خارجی را وارد کشور کرده و قدرت درآمد ملی را افزایش داد.

حسینی در پایان، قوانین و ساماندهی مشاغل خانگی را نیازمند بازبینی و انسجام بیشتری ذکر کرد.

در ادامه نیز رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه عنوان کرد: برای توسعه بازار مشاغل خانگی باید نهاد سازی و ساختار سازی  داشته باشیم و نهادهای حرفه ای را در بحث مشاغل خانگی و اقتصاد آن دخیل بکنیم.

دکتر سیامک آزادی در وبینار تخصصی اقتصاد و بازار تولیدات مشاغل خانگی که به همت جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نیاز سنجی در بحث مشاغل خانگی مسئله مهمی است که باید به آن دقت شود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در پایان به مسئله گسترش تکنولوژی در جهان اشاره و یادآور شد: در حال حاضر در تمام جهان بازارهای حرفه ای خرید و فروش بصورت برخط در حال فعالیت است و افرادی که میخواهند در این زمینه رشد داشته باشند باید با دنیای اینترنت و فضای مجازی بیشتر آشنا شوند.

در ادامه این وبینار تخصصی حامد قدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه کردستان در زمینه اقتصاد، بیان کرد: فعالیت های مشاغل خانگی با وجود تولید ارزش در جامعه، در محاسبه درآمد ناخالص ملی وارد نمی شود.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی صرفا برای بانوان نیست، بیان کرد: سرپرست خانوارهایی هستند که هنوز درآمد اقتصادی پایدار و مناسبی ندارد، چرا که در فرهنگ غالب ما وظیفه کسب درآمد بر عهده مرد است، اما در ادبیات اقتصادی، زنان یکی از بنیان های اصلی تولید ارزش و مدیریت اقتصادی خانوار به شمار رفته اند و به همین دلیل تغییر در قوانین امری ضروری در راستای توسعه مشاغل خانگی است.

قادرزاده، تقویت مزایای موجود و خلق مزایای جدید را از راهکارهای اصلی توسعه مشاغل خاگی ذکر و بیان کرد: با پوشش معایب می توان انتظار داشت مشاغل خانگی، در شرایط کرونایی که بسیاری از فعالیت های فیزیکی بیرون دچار مشکل شده اند، راهگشا باشد و این امر با درونی کردن اقتصاد با تامین امنیت محقق می شود.

ین عضو هیات علمی دانشگاه، خاطرنشان کرد: مشاغل خانگی، مشاغلی نیستند که نباید دیده شود و نتواند به سمت اقتصادی برود، فقط مخصوص بانوان نیستند و بلکه می تواند همچون سایر فعالیت های اقتصادی در خانه ها تقویت شود.

وی یادآور شد: متاسفانه سیاستگذاران آنگونه که باید نگاه درست و دقیقی به مشاغل خانگی ندارند و می خواهند در همان حد خرد باقی بماند.

 

در پایان این وبینار مدیر عامل شرکت دانش بنیان همیشه پویا، اظهار کرد: عصر ارتباطات برخط در نیا باعث شده است شرایط خوبی برای ارائه و خرید و فروش کالا ها صورت بگیرد که تمام جهان بتوانند از آن استفاده کنند.

فرزانه دانشمند در وبینار تخصصی اقتصاد و بازار تولیدات مشاغل خانگی گفت : در بحث تولیدات مشاغل خانگی بازاریابی مسئله مهمی است که باید فعالین این عرصه به خوبی به آن توجه کنند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان همیشه پویا و موسس سایت چیگل، گفت: مشاغل خانگی و کالاهای که در دل این عنوان بیرون می آید نباید مهجور بماند بلکه باید با استفاده از دنیایی دیجیتال و شرایطی که فراهم شده است آن را به جهان عرضه کرد..

دانشمند در پایان با اشاره به اینکه باید نگاه را به سمت بازارهای جهانی ببریم، یادآور شد: محصولاتی که تهیه می شود باید با هدف جهانی شدن وارد بازر شود و افرادی که در این زمینه فعال هستند باید سعی کنند در اولین تراکنش بین المللی سود زیاد را نظر نگیرند و به کار خود متعهد باشند.