اخبار

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، گام بزرگی برای اشتغال‌زایی استان است

اردبيل

۱۴۰۰/۰۶/۱۶

خلاصه خبر

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در صورت تخصیص اعتبار مالی مورد نیاز برای حمایت از پیشران‌ها و برخی افراد متقاضی تسهیلات، گام بزرگی در کاهش نرخ بیکاری استان خواهد بود.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، بهرنگ کوهی با بیان این مطلب در جلسه بررسی و تصمیم‌گیری برای توزیع اعتبار مشاغل خانگی در سال 1400 که با حضور سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان سایر نهادهای استان در اداره تعاون برگزار شد، افزود: حمایت مالی و اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان به‌ ویژه پیشران‌ها یکی از مهم‌ترین معیارهای اجرای موفق هر طرح کارآفرینی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال‌جاری اعتبار ویژه‌ای برای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که توسط جهاددانشگاهی در استان اردبیل در حال اجرا می‌باشد در نظر گرفته شود و این حمایت‌های مالی در اسرع وقت انجام گیرد تا بتواند به اهداف پیش‌بینی‌شده دست یابد.

کوهی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل یادآور شد: تعدادی از متقاضیان طرح مشاغل خانگی در صورت دریافت تسهیلات کم می‌توانند کسب و کار مناسبی برای خود ایجاد کنند و تعدادی از پیشران‌های طرح نیز در صورت دریافت تسهیلات کم‌بهره می‌توانند به اشتغال‌زایی قشر قابل توجهی از متقاضیان کمک کنند.

لازم به‌ذکر است در این جلسه مقرر شد در توزیع اعتبار سال 1400 مشاغل خانگی استان اردبیل، به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل توجه ویژه‌ای شود و اعتبار مناسبی در اختیار این طرح قرار گیرد.