اخبار

صنایع دستی هر منطقه بخشی از هویت و فرهنگ آن جامعه است

گلستان

۱۴۰۰/۰۶/۱۷

خلاصه خبر

در راستای اجرای فاز دوم و سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، به کارفرمایی و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، تیم اجرایی طرح ملی روز دوشنبه، 15 شهریور ماه 1400 از کارگاه آموزشی پارچه بافی خانم نصرتی در شهرستان گمیشان بازدید کردند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان: تیم اجرایی طرح ملی روز  دوشنبه، 15 شهریور ماه 1400 از کارگاه آموزشی پارچه بافی خانم نصرتی در شهرستان گمیشان بازدید کردند.

متین تقی بائی در این بازدید اظهار کرد: صنایع دستی هر منطقه بخشی از هویت و فرهنگ آن جامعه است و نباید به فراموشی سپرده شود بلکه باید در احیاء و بالابردن سطح ارتقاء زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ترویج مشاغل خانگی که از بازار مصرف خوبی نیز برخوردار هستند و همچنین کمک به اقتصاد خانواده ها و در راستای اقتصاد مقاومتی در شهرستانها یک دوره آموزش پارچه بافی در شهرستان گمیشان در حال برگزاری است.

تقی بایئ یاداور شد: پارچه بافی بخشی عظیم از میراث فرهنگی گذشتگان و متأثر از محیط، جغرافیا و تاریخ هر منطقه است.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی  به کارفرمایی وزارت کار تعاون ورفاه اجتماعی و نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، همزمان با کل کشور در جهاددانشگاهی استان در حال اجرا می باشد که سهم استان گلستان در این طرح اشتغال برای 2300 نفراز متقاضیان مشاغل خانگی است.