اخبار

رئیس جهاددانشگاهی استان: همایش رسته‌های شغلی اولویت‌دار مشاغل خانگی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۴/۲۳

متن کامل خبر

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از برگزاری همایش رسته‌های شغلی اولویت‌دار مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، دکتر رضا شاهین فر افزود: این همایش با حضور ثبت‌نام کنندگان در طرح مشاغل خانگی در 15 رسته شغلی اولویت‌دار استان و پشتیبانان مشخص شده، جهت اتصال محصولات به بازار و مدیران در 15 رسته شغلی برگزار می شود.

وی ادامه داد: اولویت برگزاری همایش بر اساس تعداد آمار ثبت نام شدگان و جدیت پشتیبانان و حمایت فرمانداران و مدیران شهرستانی در هر رسته است.

شاهین فر اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی متقاضیان اشتغال مشاغل خانگی ثبت نام شده در سامانه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی، سیاست های حمایتی دولت و پشتیبانان در رشته های گلیم بافی، نوغانداری، زنبور داری، چادرشب بافی، حوله بافی، گل و گیاه، انیمیشن، مترجمی زبان‌های خارجه، معرق، تولید قارچ و گیاهان دارویی با فرآیند اتصال محصولات تولیدی به بازار توسط پشتیبانان ملی و بین المللی و استفاده از ظرفیت ها خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به آمار ثبت نام مشاغل خانگی در سامانه، ظرفیت تعریف شده 1500 نفر برای خراسان شمالی، اولویت بندی خواهد شد.

این مقام مسئول توضیح داد: با توجه به ظرفیت محدود باقی مانده از متقاضیان دعوت می شود جهت انتخاب رسته شغلی مورد نظر جهت فعالیت در مشاغل خانگی به سامانه  www.inhb.ir ا مراجعه کنند.

گفتنی است در صورت حمایت فرمانداران در حاشیه همایش، نمایشگاهی از توانمندی های اشتغال خانگی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است این طرح با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برگزار می شود.