اخبار

نشست با پيشران پوشاك طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي در خصوص راه اندازي اولين مزون و كارگاه توليد پوشاك ايراني – اسلامي

مرکزي

۱۴۰۰/۰۶/۱۷

خلاصه خبر

نشست با پيشران پوشاك طرح ملي توسعه مشاغل خانگي استان مركزي در خصوص راه اندازي اولين مزون و كارگاه توليد پوشاك ايراني – اسلامي


متن کامل خبر

 

به گزارش دبيرخانه طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي، روز دوشنبه 15 شهريور 1400 فاطمه غني پور مديراجرايي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در جهاددانشگاهي استان مركزي اقدام به نشست مشتركي با زهرا مهاجراني پيشران پوشاك ايراني - اسلامي نمود.

در اين نشست غني پور از اجرايي شدن طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان مركزي خبر داد و افزود: اين طرح با هدف مطالعه و بررسي منابع و استخراج اطلاعات جهت شناسايي فرصت ها و مزيت هاي شغلي استان صورت گرفته است.

ايشان در ادامه اذعان داشت: بخش پوشاك كه در اين طرح يكي از شاخصه هاي توليد به شمار مي رود و گرايش هاي مختلفي را در زيرمجموعه خود دارد، و اكنون پوشاك ايراني اسلامي نيز يكي ديگر از گرايش هاي اين حرفه محسوب مي شود كه در اين زيرمجموعه قرار مي گيرد.

وي بيان داشت: راه اندازي اولين مزون پوشاك ايراني اسلامي، با نگاهي به فرهنگ غني حجاب در ايران اسلاميمي تواند يك پديده نوين در صنعت مد و لباس مي باشد.كه جوانان و علاقمندان را به خود جلب كند.

مهاجراني پيشران پوشاك ايراني - اسلامي با بيان اينكه مد اسلامي ظرفيتي فرصت آفرين براي كارآفرينان به همراه دارد گفت: بازار مد كشورهاي اسلامي، فرصت مناسبي براي كارآفرينان مد و لباس در سراسر جهان به ويژه كشورهاي مسلمان دارد و همچنين ابزاري است تا با آن بتوان به شناسايي جذاب و رنگارنگ باورهاي مذهبي به غير مسلمانان پرداخت، كه اين امر سبب مي شود تا طراحان و توليد كنندگان در اين زمينه بتوانند با حضور فعال در شبكه هاي اجتماعي ابزار توسعه كسب و كار اسلامي ايرانيان را بصورت برندينگ به جهان معرفي نمايند.

شايان ذكر است؛ طرح ملي توسعه مشاغل خانگي با كارفرمايي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و اجراي جهاددانشگاهي همزمان با سراسر كشور در استان مركزي در حال اجراست.