اخبار

هدف ما در طرح مشاغل خانگی اتکای شخص به توانایی‌های خود است

تهران

۱۳۹۷/۰۴/۲۳

متن کامل خبر

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف ما در طرح مشاغل خانگی این است که از وابستگی متقاضیان به وام بکاهیم، بسیاری از متقاضیان اگر نیاز به وام نداشته باشند موفق تر عمل خواهند کرد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مهناز امام دادی امروز ۲۳ تیرماه در نشست طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن جلسات سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت پرداختن به مباحث اشتغال زایی، مشاغل خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، با توجه به تجاربی که در این چند سال داشتیم، بازنگری های انجام شده در طول این بازه زمانی سبب ایجاد الگوی جدیدی در توسعه مشاغل خانگی شده است.

وی افزود: در مرحله اول که مراجعه متقاضیان است، نگاه جدیدی داریم و به دنبال این هستیم که سراغ فعالان این عرصه برویم. مرحله دوم یعنی تایید فرد و آموزش آن، بسیار حایز اهمیت بوده و فرد نمی تواند بپندارد که با گرفتن تسهیلات می تواند مجوز بگیرد. این امر زمانی محقق می شود که فرد توانمندسازی شود.

امام دادی با بیان اینکه بازاریابی نیز در مشاغل خانگی بسیار حایز اهمیت است، عنوان کرد: فرد باید مطمئن باشد که با ایجاد مشاغل خانگی فضای کسب و کار و بازاریابی برای او فراهم می شود. تلاش ما باید به سمتی باشد که از وابستگی متقاضیان به تسهیلات وام بکاهیم و به جایی برسیم که آن ها به خود متکی شوند. ما می توانیم با همکاری با سازمان جهاددانشگاهی به هدف خود که توسعه و محقق ساختن مشاغل خانگی است، دست پیدا کنیم، بازار بسیار اهمیت دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله سوم حمایت ها بوده و در این الگوی جدید، حمایت ها هدفمند است. نگاه ما این است که کاری که با وام شروع می شود، موفقیتش پایین است؛ مگر اینکه توانمند شده باشد.

وی ادامه داد: در برخی شهرستان ها اشراف و تسلطی که برای ادامه کار نیاز است را نداشتیم، نیاز است که علاوه بر اشراف کامل بر الگو و شناخت دقیق، نقش مشارکتی و نظارتی بسیار جدی گرفته شود.

امام دادی اضافه کرد: انتظار ما این است که کمک شود تا کار اجرایی و حمایتی داشته و شاهد توانمندی متقاضیان باشیم و به جایی برسیم که متقاضیان بدون حضور اداره کار و جهاد دانشگاهی نیز توانایی حضور در عرصه را داشته باشند، هدف ما این است که از وابستگی متقاضیان به وام بکاهیم، بسیاری از متقاضیان اگر نیاز به وام نداشته باشند موفق تر عمل خواهند کرد. هدف ما توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی است.