اخبار

پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اولویت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی

همدان

۱۴۰۰/۰۶/۲۰

خلاصه خبر

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: 53 میلیارد تومان تسهیلات در قالب مشاغل خانگی در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان قرار گرفته است که در این بین، پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اولویت دریافت این تسهیلات هستند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، مصطفی قربانفر، معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در جلسه کارگروه اشتغال عنوان نمود: در سال جاری همراستا با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی تقویت شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه در راستای ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی، توسعه رشته‌های نوین را در دستور کار قرار داده‌ و  تلاش دارد در حوزه مشاغل خانگی نگاه جدیدی به رشته‌های سنتی و خلاق و توسعه رشته‌های جدیدتر داشته باشد.

قربانفر با اشاره به اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیتها و مزیتهای این حوزه، توانمندسازی فعالان مشاغل خانگی و اتصال به بازار کار توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قالب سه فاز در حال اجرا است گفت: بحث برندینگ، کمک به فروش محصولات تولیدی در بازارهای مختلف،توانمندسازی متقاضیان و نیز اتصال متقاضیان به بازار های استانی و فرا استانی از دیگر اهداف طرح می باشد.

وی اشاره ای به تسهیلات مشاغل خانگی در سال جدید داشت و عنوان نمود: ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به این مجموعه ابلاغ شده است که پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اولویت دریافت این وام هستند.

قربانفر ادامه داد: مبلغ وام اعطایی به پیشرانان طرح تا هفته آینده طبق دستور العمل به جهاد دانشگاهی استان همدان اعلام خواهد شد.

قابل ذکر است دراین جلسه، مدیران و مسئولین اشتغال ادارات حضور داشتند که در این میان رامین امیری نیز مدیر واحد اشتغال جهاد دانشگاهی همدان حضور بهم رسانده بود.