اخبار

در جلسه توسعه طرح ملی مشاغل خانگی آذربایجان غربی مطرح شد؛

آذربايجان غربي

۱۴۰۰/۰۶/۲۹

خلاصه خبر

جلسه همکاری مشترک مسئولان طرح ملی مشاغل خانگی آذربایجان غربی با مدیرعامل شرکت آنلاین مارکت برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، این جلسه با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان، مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی و مدیرعامل شرکت آنلاین مارکت در راستای همکاری در فازهای دوم و سوم طرح ملی مشاغل خانگی برگزار شد.
دکتر رستم زاده رئیس جهاددانشگاهی اذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به نقش بازاریابی در پیشبرد فروش کسب و کارهای خانگی اظهار کرد:امروز کسب و کارهایی توانند در عرصه رقابتی موفق باشند که به به روزترین استراتژی های بازاریابی آشنا باشند.
وی با اشاره به اقتضائات مباحث حوزه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: در خصوص فرهنگ خرید و ایجاد اعتماد از مشاغل خانگی کاری با مبنای علمی صورت نگرفته و  به نظر اعتماد خریداران در این موضوع باید از ابعاد مختلف مورد مطالعه و واکاوی قرار گیرد و بعد از احصاء مولفه ها عارضی بر آن یک مدل مشخص جهت تقویت هر کدام از ارکان این اعتماد خریدار در بحث محصولات مشاغل خانگی شکل بگیرد .
رئیس جهاددانشگاهی اذربایجان غربی  یکی از این مولفه‌ها را مسئولیت اجتماعی خریداران ذکر و خاطرنشان کرد: باید مدل فرهنگ‌سازی به شکلی طراحی شود تا در اضلاع بینش خریداران برای خرید هر محصول برکات و آثار آن در ذهن شهروندان نهادینه شود همانطور که در کشورهای توسعه یافته محصولی که بر اساس مسئولیت اجتماعی بازاریابی سبز را مدنظر قرار داده بیشتر از محصول مشابه در سبد خرید شهروندان و مورد انتخاب قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این فرهنگ و بینش در ذهن عامه جامعه هم باید شکل بگیرد که خرید هر محصول مشاغل خانگی بعنوان یک مسئولیت اجتماعی بعنوان یک وظیفه اخلاقی سبب مشارکت در یک امر خیر و پر برکت ارزشی معنوی اخلاقی و انسانی تلقی می شود.
وی ادامه داد: این خط فکری باید در تمامی زنجیره های ایجاد تا اتصال به بازار مشاغل خانگی همانند جهاد دانشگاهی که جسورانه جهادی و برحسب رسالت خود وارد این میدان شده باید شکل بگیرد. 
وی‌گفت: طراحی و تعریف سازوکاری برای جمع آوری و ایجاد یک مجموعه و بستر از محصولات مرتبط مشاغل خانگی و ارائه آن با تخفیف در جامعه را از دیگر استراتژی‌های بازار در فاز اتصال به بازار این طرح ذکر کرد.
دکتر دیلمقانی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی اذربایجان غربی نیز با اشاره به زمینه های مشترک همکاری با شرکت فعال در حوزه بازاریابی دیجیتالی اظهار کرد: همکاریهای دوجانبه در زمینه حمایت از کسب و کارهای فعال و ارائه مشاوره های بازاریابی و فروش انلاین به کشب و کارها باید مورد توجه قرار گیرد. 
در این جلسه مدیرعامل شرکت فعال در حوزه فروش آنلاین اظهار کرد:جهت فروش و بازاریابی محصولات پیشرانان و متقاضیان بصورت آنلاین، برگزاری وبینار آموزشی برای فعالان کسب و کارهای خانگی از ضروریات می باشد تا همه کسب و کارها از نحوه بارگذاری محصولات و استراتژیهای فروش در فضای آنلاین آگاهی کامل داشته باشند.
در خاتمه طرفین به ارائه راهکار های استانی و ملی قابل ارائه به این طرح به صورت الگویی در استان پرداختند