اخبار

دستیابی بانوان به رویاهای دست نیافتنی

سيستان وبلوچستان

۱۴۰۰/۰۶/۳۱

خلاصه خبر

کارآفرین برتر مشاغل خانگی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروزه بانوان به عرصه‌های مختلف کارآفرینی ورود کرده اند، بانوان مدیران و کارآفرینان موفقی هستند که با قدرت درونی خود می توانند به رویاهای خود دست یابند.


متن کامل خبر

کارآفرین برتر مشاغل خانگی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروزه بانوان به عرصه‌های مختلف کارآفرینی ورود کرده اند، بانوان مدیران و کارآفرینان موفقی هستند که با قدرت درونی خود می توانند به رویاهای خود دست یابند.

زهرا فرنام در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه کار فقط پشت میزنشینی نیست و هر فردی به طور بالقوه می تواند کارآفرین باشد بیان داشت: کار خود را با عروسک های سیستانی( لوبتک) شروع نموده ام و با آموزش دیدن خامه دوزی در ابتدا با هدف اشتغالزایی خود و دیگر بانوان فعال و آموزش دیده گروه اشتغال‌زایی تشکیل و در حال حاضر با  ۲۰ نفر در حوزه‌های سوزن دوزی، خامه دوزی، سیاه دوزی و سکه دوزی همکاری داریم.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی نیاز به بازار و حمایت معنوی و مادی و معرفی شدن داریم چرا که در ابتدای کار مردم نمی پذیرفتند که یک خانم می‌تواند در این حوزه فعال و موفق باشد اما بعد از گذشت چند سال این فرهنگ بین مردم جا افتاده اما هنوز جای کار دارد.

فرنام اظهار کرد: برای جذب مشتری و جذاب شدن شدن محصول تغییراتی متناسب با ذایقه مشتری در محصولات تولیدی ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: در نمایشگاه های کوچک محلی شرکت و فروش داشتیم و در نمایشگاه های استانی و کشوری هم حضور پیدا می کردیم ولی در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا فروش مجازی داریم.

این بانوی کارآفرین مشاغل خانگی، لازمه ورود به این حوزه را در وهله اول علاقه و آموزش و سپس داشتن سرمایه و یک بازاریاب خوب دانست.

این فعال حوزه صنایع دستی لازمه هر کاری را داشتن برنامه و هدف دانست و بیان داشت: برای آینده برنامه هایی داریم و در نظر است هنرهای صنایع دستی را به خارج از کشور هم معرفی کنم.

وی از مسئولین خواست صنایع دستی را هم مانند گردشگری حمایت و بپذیرند چرا که گردشگری به تنهایی نمی تواند پیش برود وقتی گردشگر از مناطق ایران بازدید می کند می توان صنایع دستی و محصولات بومی سنتی همان منطقه را به معرض نمایش و دید گردشگران قرار داد.

وی اظهار کرد: متاسفانه از صنایع دستی حمایت نمی شود در صورتی که گردشگری و صنایع دستی مکمل هم هستند چندسالی هست که شرکت کردن در نمایشگاه ها هزینه بر هست چرا که تمام هزینه‌ها بر عهده صنعتگر می باشد. مسئولین می‌توانند با در نظر گرفتن نمایشگاه های اختصاصی رایگان و اعطای تسهیلات مناسب به صنعت گران صنایع دستی و فعالان مشاغل خانگی حمایت کنند.