اخبار

دهیار روستای «یکه‌سعود» خراسان شمالی: مشاغل خانگی وابستگی روستاییان به دولت را کاهش می‌دهد

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۴/۲۰

متن کامل خبر

دهیار روستای یکه سعود شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: مشاغل خانگی وابستگی روستاییان به دولت را کاهش می دهد.

نورمحمد درخشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی با اشاره به مراجعه جهاددانشگاهی به اهالی این روستا و ثبت نام برای طرح مشاغل خانگی گفت: در صورت به ثمر نشستن چنین طرح هایی، دولت می تواند سرمایه خود را در امور دیگر همچون بهبود وضعیت جاده ها و امورات رفاهی هزینه کند.

وی افزود: بخشی از جمعیت این روستا از این طرح استقبال کرده و با تمام وجود پذیرای اجرا شدن آن هستند.

درخشان بیان کرد: از تمامی رشته های معرفی شده در مشاغل خانگی، مردم روستای یکه سعود اغلب به گلیم بافی و قالی بافی و نوغان داری روی آورده اند.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح دیگر نام یک محصول برای یک روستا و منطقه انحصاری نخواهد شد و همه مردم می توانند برای نشان دادن هنر خود پا در عرصه کار و فعالیت بگذارند.

درخشان گفت: اگر طرح مشاغل خانگی به صورت تمام و کمال اجرا شود، همگی شاهد بازخورد فوق العاده آن خواهیم بود.

  الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندار‌سازی‏ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، ایلام به صورت پایلوت در حال اجراست.

داشتن حداقل سن 18 سال، ساکن استان محل ثبت نام بودن و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کاری از شرایط ثبت نام در این طرح است.

از متقاضیان  را‌ه اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق مشاغل اولویت دار مورد نیاز در استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه   www.inhb.ir اقدام کنند.