اخبار

رئیس جهاددانشگاهی استان خبر داد: 1500 نفر، ظرفیت خراسان شمالی برای ثبت نام در طرح مشاغل خانگی

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۴/۱۹

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، دکتر رضا شاهین‌فر در این خصوص اظهار کرد: از کلیه متقاضیان را‌ه اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق مشاغل اولویت دار مورد نیاز در استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir اقدام کنند.

وی افزود: الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندار‌سازی‏ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های (خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، ایلام) به صورت پایلوت در حال اجراست.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به شرایط ثبت نام، داشتن حداقل سن 18 سال، ساکن استان محل ثبت نام بودن و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کاری را از شرایط لازم ذکر کرد.

وی افزود: مطالعات گسترده ای از یک سال قبل در مورد انتخاب اولویت های معرفی شده در استان انجام و این اولویت ها بر اساس ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مناطق مختلف استان و بر مبنای ارزش افزوده و میزان چرخش اقتصادی در فعالیت های مختلف انتخاب شد.

شاهین فر گفت: ثبت نام در این طرح روند ساده ای دارد و با ورود به سامانه آن می توان به راحتی ثبت نام کرد و متقاضیان باید بدانند که فقط بازار استان مد نظر نیست و این مشاغل در زنجیره ای که قرار دارند حمایت خواهند شد.

وی گفت: برخی رشته ها نه تنها بازاریابی می شوند بلکه متقاضیان در طول طرح با پشتیبانی هایی که می شوند و پس از توانمند شدن می توانند به اشتغال پایدار دست پیدا کنند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی، مشاغل اولویت دار مورد نیاز استان را به شرح ذیل اعلام کرد:

گلیم‌بافی بجنورد، رازوجرگلان

چادر شب بافی، اسفراین

کلاه کرکی بجنورد، رازوجرگلان

حوله بافی، اسفراین

پرورش کرم ابریشم بجنورد، شیروان

معرق، شیروان

تولید عسل، شیروان، مانه و سملقان، بجنورد

پوشاک، بجنورد، راز و جرگلان

انیمیشن، بجنورد، شیروان

گل و گیاه، بجنورد، شیروان

مترجمی زبان‌های خارجه، کلیه شهرهای استان

ویراستاری ( مقاله ، کتاب و..)، کلیه شهرهای استان

وی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش آفرینی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاددانشگاهی) به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در هشت استان کشور در حال اجرا است.