اخبار

اعطای تسهیلات کم‌بهره به رونق کسب و کار متقاضیان مشاغل خانگی اردبیل کمک می‌کند

اردبيل

۱۴۰۰/۰۷/۰۶

خلاصه خبر

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اردبیل گفت: اعطای تسهیلات کم‌بهره می‌تواند گره‌گشای اتصال به بازار کار تعدادی از متقاضیان این طرح باشد.


متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، میثم ضارب‌نیا با بیان این مطلب در بازدید از کارگاه خیاطی لباس عروسک در اردبیل افزود: تعدادی از متقاضیان طرح مشاغل خانگی با استعداد و علاقه‌مند به فعالیت هستند که به‌دلیل نداشتن سرمایه نتوانسته‌اند کسب و کار خود را رونق بخشیده و از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی ارائه تسهیلات کم‌بهره را راهی برای کمک به اشتغال‌زایی این افراد عنوان و خاطرنشان کرد: دوخت لباس عروسک از جمله هنرهای سنتی و بومی اردبیل و نیازمند تخصص و مهارت بالایی است که در صورت حمایت مناسب از این حرفه، می‌تواند با ایجاد فرصت کسب و کار به درآمدزایی مناسب کمک کند.

ضارب‌نیا افزود: متاسفانه واردات عروسک‌های خارجی به کشور مانع بزرگی در شکوفایی هنر خیاطی لباس عروسک در کشور است و فعالین این عرصه با توجه به سرمایه پایین امکان رقابت در این بازار را ندارند.

وی یادآور شد: دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی اردبیل با جدیت به دنبال مساعدت در گسترش فعالیت‌های کارگاه‌های تولیدی لباس عروسک و ارائه تسهیلات کم‌بهره جهت حمایت از این هنر بومی هستیم.

در این بازدید، سرکار خانم جهاندیده، مسئول کارگاه خیاطی با ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های کارگاه گفت: تأمین مواد اولیه، بازاریابی و فروش از مشکلات عمده این کارگاه است که در صورت ارائه مشاوره‌های لازم در این زمینه و همچنین تسهیلات کم‌بهره می‌توانیم تا حدود زیادی این مشکلات را مرتفع و به اشتغال تعداد دیگری از افراد جویای کار کمک کنیم.