اخبار

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان خبرداد: طرح توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای کاهش بیکاری در کردستان

كردستان

۱۳۹۷/۰۴/۱۹

متن کامل خبر

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، چیا سهراب‌نژاد روز گذشته در کارگروه اشتغال شهرستان قروه، اظهار کرد: فاز اول طرح مشاغل خانگی با هدف شناسایی  ظرفیت‌ها و مزیت‌های رشته‌های این دسته از کسب و کارها انجام شده که 12 رشته ظرفیت اشتغال‌زایی در استان را دارد.

وی عنوان کرد: در صورت نیاز و تشخیص کمیته علمی این طرح، امکان افزایش رشته‌ها می‌باشد که در این صورت اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

سهراب‌نژاد با اشاره به مراحل بعدی طرح جدید توسعه مشاغل خانگی، ذکر کرد: در فاز دوم طرح، متقاضیان تحت خدمات توانمندسازی جهاددانشگاهی قرار گرفته و از بسته رایگان آموزشی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی بهره‌مند می‌شوند که لازم است متقاضیان از طریق سامانه WWW.Inhb.ir  نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

رئیس جهاددانشگاهی استان از استقبال خوب مردم استان خبر داد و گفت: به جهت شفافیت، رصد لحظه‌ای و اطلاع از روند اجرایی طرح و فرآیند ثبت‌نام، رمز عبور سامانه در اختیار استاندار محترم کردستان، فرمانداران شهرستانهای تابعه، مدیرکل و روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: فاز سوم طرح، کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی است که از طریق اتصال به برندهای ملی، پشتیبانان استانی، فروشگاه‌های اینترنتی و حضور در بازارچه های محلی، انجام می‌شود.

سهراب نژاد در پایان یادآور شد: علاقمندان شرکت در این پروژه کارآفرینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام رایگان، همه روزه در ساعات اداری به مرکز جهاددانشگاهی در شهرستانهای استان یا دبیرخانه استانی طرح واقع در سنندج- سایت اداری- ساختمان جهاددانشگاهی مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن 33287516 (داخلی 16) تماس حاصل فرمایند.