اخبار

ظرفیت های همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی قم با مؤسسه خیریه بشری قم بررسی شد

قم

۱۴۰۰/۰۷/۰۶

خلاصه خبر

در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم جلسه هماهنگی با مؤسسه خیریه بشری قم با حضور مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم برگزار گردید.


متن کامل خبر

در این جلسه ظرفیت های همکاری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم با مؤسسه خیریه بشری قم بررسی شد.

شریفی گفت: همچنین علاوه بر توانمندی های جهاددانشگاهی قم در حوزه آموزش های مهارتی، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار رفاه اجتماعی و با اجرای کارفرما و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در 31 استان در حال اجرا و پیگیری است و این ظرفیت در خصوص فعالیت های مشترک می تواند نیز جهت همکاری با مؤسسه مدنظر قرار خواهد گرفت.

شریفی افزود: این طرح در سه فاز، «شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی متقاضیان از طریق آموزش و اتصال به بازار» در حال اجرا است و این آمادگی از طرف جهاددانشگاهی قم جهت همکاری با مؤسسه وجود دارد.

 یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان قم گفت: جامعه هدف مؤسسه می بایست ارزیابی دقیقی از مهارت های این افراد صورت بگیرد و مهارت های کوتاه مدت و کاربردی و اشتغال زا برای این فراگیران. برای این افراد در نظر گرفته شود و زمینه همکاری در حوزه توانمندسازی های اقتصادی و برگزاری دوره ها و کارگاه های شغل محور برای استفاده اعضای این موسسه مطابق با شرایط طرح وجود دارد.

مدیر مؤسسه خیریه بشری قم گفت:  این موسسه فعالیت های داوطلبانه و را ویژه اقشار آسیب پذیر انجام میدهد و باتوجه به تجربه طرح مشاغل خانگی علاقه مند هستیم در این حوزه فعالیت های مشترک داشته باشیم.

مدیرموسسه خیریه بشری در پایان عنوان کرد: باتوجه به اینکه این قشر جامعه از نظر معیشتی مشکلاتی دارند نیازمند مهارت آموزی و توانمندسازی آنان هستیم و بسیار علاقه مند هستیم باتوجه به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم و دستاورهای مناسبی که از طریق این طرح ایجاد شده است و سبقه جهاددانشگاهی قم در حوزه آموزش و توانمندسازی  از این ظرفیت ارزشمند در استان استفاده کنیم و در این طرح همکاری داشته باشیم.