اخبار

توانمندسازی خادمین و اعضای مسجد مقدس جمکران در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم بررسی شد

قم

۱۴۰۰/۰۷/۰۸

خلاصه خبر

این دیدار با حضور جمعی از معاونین و مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم و مدیران امور فرهنگی و خادمین مسجد مقدس جمکران برگزار شد.


متن کامل خبر

سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی کوتاه مدت و مهارتی در جهاد دانشگاهی قم گفت: 8 کارگاروه آموزشی در قالب 3 مرکز آموزشی در واحد قم فعالیت دارند و امکان بهره مندی اعضای مسجد و خانواده‌های آنها از ظرفیت دوره‌های آموزشی مهارتی این مراکز وجود دارد.

در ادامه نشست یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان قم گفت: با اشاره به فعالیت‌های دفتر مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: باتوجه به وضعیت معیشتی مردم و نیازی که در این زمینه وجود دارد و باتوجه به اینکه بسیاری از مردم فاقد مهارت لازم برای کسب درآمد در بازار هستند، کلید طلایی متقاضیان برای ورود به بازار، یادگیری یک مهارت کاربردی می باشد.

شریفی در ادامه پیشنهاد ایجاد بازارچه دائمی را در جوار مسجد برای متقاضیانی که در منزل محصولات خانگی تولید می کنند ارائه نمود و گفت این بازارچه می تواند به عنوان یک محل درآمد از نظر معیشتی کمک شایانی به این متقاضیان نماید و این آمادگی از طرف جهاددانشگاهی قم برای ایجاد این بازارچه وجود دارد.

کاشانی زاده گفت:  خدمات جهاددانشگاهی بسیار گسترده می باشد و این سبک از فعالیت های وسیع در این نهاد انقلابی باعث افتخار استان می باشد.

کاشانی زاده عنوان کرد: در حوزه امور خادمین برنامه های متنوعی داریم و امیدواریم با همکاری جهاددانشگاهی و طرح ملی توسعه مشاغل خاگی قم بتوانیم در حوزه توانمندسازی، آموزش و مهارت افزایی و اتصال به بازار در حوزه  خادمین و زائرین نیز بسیار علاقه مندیم بتوانیم در حوزه اشتغال های خرد و مشاغل خانگی از تجارب جهاددانشگاهی استفاده نماییم.

در پایان نشست مقرر گردید جهت استفاده از ظرفیت های طرفین، تفاهم نامه ای میان این دو مجموعه منعقد گردد.