اخبار

پیشران اهوازی: تاکید دولت بر حمایت از شرکت های تعاونی موجب شد تصمیم بگیرم شرکت تعاونی ثبت کنم

خوزستان

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

خلاصه خبر

نام برند محصولات تولیدی پوشاک مطهره انتخاب شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در 7 مهر 1400 نهمین جلسه مشاوره با حضور سیدرضا علوی مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و نرگس یزدانی کارشناس اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان، زهره صالحی چلچه مدیر تولیدی پوشاک مطهره و آکو لطفی مدیر داخلی تولید مطهره برگزار شد.

در این جلسه زهره صالحی گزارشی درخصوص ساخت سوله در شهرک صنعتی گفت: ساخت سوله رو به اتمام است و به زودی کارگاه خود را به سوله منتقل خواهم کرد. صالحی در خصوص ثبت شرکت گفت: در ابتدا تصمیم داشتم شرکت سهامی خاص ثبت کنم اما تاکید دولت بر حمایت از شرکت های تعاونی موجب شد تصمیم بگیرم شرکت تعاونی ثبت کنم و هم اکنون پیگیر مراحل اداری آن هستم.

مدیر تولیدی پوشاک مطهره درخصوص برند گفت: نام برند خود انتخاب کردیم و برای اینکه واکنش افراد از شنیدن این نام و میزان جذابیت آن را بررسی کنیم، با نیروهای کارگاه در مورد آن رای زنی کردیم. نیروها گفتند که نام جدید و ناآشنایی است اما برای شنیدن صحیح و تلفظ آن مشکلی نداریم. به زودی نام برند را برای طراحی به یک طراح خواهیم سپرد. سیدرضا علوی مشاور طرح ضمن تاکید بر انتخاب طراح مناسب گفت: برای طراحی لوگو به یک فرد با سابقه در طراحی مراجعه کنید.

در ادامه جلسه زهره صالحی چارت سیستم تولیدی مطهره را ارائه داد. مشاوره طرح جهت اصلاح چارت پیشنهاد داد که به جای مدیرداخلی مدیر تولید جایگزین شود. مدیریت بازاریابی و فروش از هم جدا شود و یک مدیریت با عنوان مدیر فروش به چارت اضاف شود. واحد برنامه ریزی و مشاوره نیز به صورت ارتباط مستقیم با مدیرعامل به چارت اضاف شود. همچنین مشاور طرح توصیه کرد به یک نیرو بیش از یک مسئولیت ندید چون ایجاد قدرت می کند و قدرت فساد می آورد. سمت ها و افراد را در چارت طوری قرار دهید که ضربدری عمل کرده و همدیگر را پوشش دهند. علوی با اشاره به ساختار شرکت ها گفت: در شرکت ها مدیریت بازاریابی و بازرگانی یک نفر است در صورتیکه چون ماهیت کاری متفاوتی دارند نباید از یک نفر استفاده شود. در فروش و بازاریابی نیز به همین صورت است چون در فروش نگاه کوتاه مدت است اما در بازاریابی نگاه بلند مدت است و یک نفر نمی تواند هم نگاه کوتاه مدت و هم بلند مدت داشته باشد بنابراین باید دو نفر برای این کارها در نظر گرفته شود. مدیریت تولید و مالی- اداری اگر یکی باشند باعث افزایش هزینه ها می شود. چون مدیر تولید می خواهد تمام مواد اولیه را با کیفیت خریداری کند در صورتی که مدیر مالی و اداری باید دنبال کاهش هزینه ها و چانه زنی باشد بنابراین یک نفر نمی تواند همزمان دو نقش را بازی کند. اگر دونفر در این سمت ها باشند با رای زنی هم می توانند در یک نقطه به تفاهم برسند که این به سود مجموعه باشد.

در این جلسه پیشنهاد یکی از شهروندان ماهشهر جهت همکاری و راه اندازی نمایندگی و یا شعبه از تولیدی مطهره در بندر ماهشهر نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.