اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی با بخشداران کردستان

كردستان

۱۳۹۷/۰۴/۱۷

متن کامل خبر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان،  سهراب‌نژاد­­ جهاددانشگاهی استان کردستان در این نشست با اشاره به وجود بیش از ۳۰۰ رشته در زمینه مشاغل خانگی در سطح کشور؛ در فاز اول، عنوان کرد: تا کنون مطالعاتی دقیق و مدون در راستای بررسی ظرفیت این رشته ها و بهره وری آن ها در سطح استان کردستان صورت نگرفته است، بر همین اساس جهاددانشگاهی با انجام مطالعاتی دقیق در صدد استخراج رشته های بومی و کارساز استان با همکاری سایر ارگان های مرتبط انجام داده و حال 12 رشته مورد تایید قرار گرفته است. وی سهمیه استان کردستان در مشاغل خانگی را 2600 شغل عنوان و خاطرنشان کرد: 8 استان کشور به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده اند که استان کردستان یکی از این 8 استان است.

رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان به فاز دوم اجرای این طرح ثبت نام متقاضیان، آموزش و توانمند سازی اشاره کردند که افراد بعد از ثبت نام و متناسب با نیاز به صورت تخصصی و تکمیلی آموزش داده می شوند و که برای فاز سوم برای اتصال به بازار تخصص لازم را بدست آورند که مهمترین محله این طرح استکه بدون واسطه محصولات و تولیدات و خدمات خود را بفروش برسانند.

سهراب‌نژاد گفت: افرادی که در رشته های معرفی شده توانایی لازم را دارند می توانند در سایت اینترنتی www.inhb.com ثبت نام کنند و از طریق این سامانه به برند های ملی و پشتیبانان استانی متصل شوند.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان به دایر کردن بازارچه های محلی میتواند کمک شایانی به فروش محصولات مشاغل خانگی کند، اظهار کرد: در اجرای طرح مشاغل خانگی 12 رشته از جمله گل و گیاه، تولید و بسته بندی عسل، کلاش بافی، گلیم بافی، ویراستاری، مصنوعات چرمی، انیمیشن، زیورآلات، مترجمی، قالیبافی، صنایع چوب و پوشاک برای استان کردستان در نظر گرفته شده است و علاقمندان در این حوزه ها میتوانند ثبت نام به عمل آورند.

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه با 6 برند ملی در خصوص اتصال به بازار این طرح تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح با فروشگاه های اینترنتی محلی همچون کورد کالا و پشتیبانان تفاهم امضا شده است.

سهراب‌نژاد همچنین اشاره کردند در استان کردستان استقبال خوبی هم افراد متقاضی و هم پشتیبان برای ثبت نام این طرح شده است.

در ادامه این دیدار مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی ضمن اشاره به اینکه با 6 برند ملی در خصوص اتصال به بازار این طرح تفاهم نامه منعقد شده است، گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح با فروشگاه های اینترنتی محلی همچون کورد کالا و پشتیبانان تفاهم امضا شده است.

سهراب‌نژاد در پایان یادآور شد: بخشداران در استان کردستان می توانند برای اطلاع رسانی و اجرای این طرح می توانند در این خصوص گام های مهم و همکاری لازم را داشته باشند.