اخبار

آیا شما در برکه درستی ماهیگیری می کنید؟

خوزستان

۱۴۰۰/۰۷/۱۲

خلاصه خبر

جلسه مشاوره گروهی با موضوع بازاریابی و فروش برای پیشرانان و متقاضیان توانمند حوزه پوشاک شهرستان های آبادان، شادگان، اهواز، اندیمشک و رامهرمز برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در 12 مهر 1400 جلسه مشاوره گروهی با موضوع پرسش و پاسخ درخصوص بازاریابی و فروش برای پیشرانان و متقاضیان توانمند حوزه پوشاک شهرستان های آبادان، شادگان، اهواز، اندیمشک و رامهرمز برگزار شد.

در ابتدا جلسه تولیدکنندگان به معرفی خود و کسب و کارشان پرداختند و سوالات خود در زمینه بازاریابی و فروش را مطرح کردند. در ادامه سیدرضا علوی مشاور طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان در پاسخ به این سوال که من برای اصلاح بازاریابی در کسب و کارم از کجا شروع کنم؟ گفت: باید در ابتدا رویکرد خود در بازار را انتخاب کنید و دوم اینکه آیا آن بازار، بازار مناسب و به اندازه کافی بزرگ هست یا نه؟

علوی گفت: اگر شما تولید کننده پوشاک برای بیمارستان ها، مدارس، شرکت ها هستید یعنی رویکرد شما پروژه محور است.

مشاور طرح بر انتخاب صحیح بازار تاکید کرد و گفت: انتخاب بازار هدف مانند ماهیگیری است. گاهی ممکن است برکه ای که انتخاب می کنید دو ماهی ، دویست ماهی و یا حتی دوهزار ماهی در آن وجود داشته باشد. بنابراین باید دقت کنید که بازار انتخابی شما درست و مناسب باشد. اگر شما تنها در شهرستان خودتان فعالیت می کنید یعنی بازار خود را بازار محلی انتخاب کردید. اگر خدمات دهنده به بیمارستان ها، مدارس، شرکت ها در یک شهرستان هستید یعنی بازار و برکه ای کوچک انتخاب کردید که تعداد ماهی کمی دارد. در بسیاری مواقع نیز رقیب وجود دارد که کار را سخت تر خواهد کرد. بنابراین مشتریان شما بسیار کم هستند و باید بازار خود را عوض کنید.

در پایان جلسه علوی 7 کتاب درخصوص بازاریابی و فروش به شرکت کنندگان معرفی کرد.

این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خوزستان به طور رایگان برای تولیدکنندگان و متقاضیان خوزستانی برگزار و مصوب شد پیشرانان طرح ضمن بررسی کسب و کار خود هر کدام سه سوال درخصوص بازار به دبیرخانه طرح ارسال نمایند تا در جلسات بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

کارشناس اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مدیر اجرایی و کارشناسان طرح توسعه مشاغل خانگی خوزستان، نیز در این جلسه حضور داشتند.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.