اخبار

مشاغل خانگی راهکار رونق تولید کالای ایرانی است

زنجان

۱۴۰۰/۰۷/۱۴

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان: مشاغل خانگی راهکار رونق تولید کالای ایرانی است


متن کامل خبر

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان گفت: مشاغل خانگی راهکار رونق تولید کالای ایرانی است.

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و متخصص علمی، از علاقه‌مندان فعالیت در عرصه مشاغل خانگی در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگ‌سازی، معرفی و ورود به بازار و برندسازی با بهره‌گیری از توان مشارکتی سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی حمایت خواهد کرد.

وی افزود: متقاضیان مشاغل خانگی می‌توانند با توجه به رشته‌های اولویت‌دار قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز، اشاره شده در سایت www.inhb.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که استان زنجان به عنوان کریدور شمال‌غرب کشور دارد و بازارهای خوب تجاری با کشورهای همسایه، صاحبان مشاغل خانگی باید تولیدات خود را علاوه‌ بر تامین بازار داخلی به استانداردهای بازار بین‌المللی نزدیک کنند تا شاهد موفقیت هر چه بیشتر کسب و کارهای خانگی باشیم.

اجلی با اشاره به شعار اعلامی سال از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: جهاددانشگاهی با ورود متعهدانه و متخصصانه به این عرصه، علاوه بر گام برداشتن در راستای منویات مقام معظم رهبری، سعی در حمایت از کالای ایرانی و معرفی تولیدات ایرانی به عنوان برند قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان زنجان خاطرنشان کرد: خروجی مشاغل خانگی منجر به رونق تولید کالای ایرانی و ملی و نوع نگرش به مشاغل خانگی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای کیفی‌سازی طرح مزبور است.