اخبار

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گلستان:زنان بیشترین ثبت نام کنندگان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی درگلستان

گلستان

۱۴۰۰/۰۷/۱۴

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در استان گلستان گفت: در طرح ملی مشاغل خانگی بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این استان را زنان تشکیل می‌دهند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی،معاون آموزش وکارآفرینی جهاددانشگاهی واحد گلستان در دیدار مدیرکل بانوان استانداری گلستان  اظهارکرد:این طرح بر خلاف طرح‌های اشتغال‌زایی گذشته که با اعطای تسهیلات بی‌برنامه، فرد بیکار را به فرد بیکار بدهکار تبدیل می‌کرد سعی دارد با حمایت از پیشران‌ها زمینه اشتغال متقاضیان و درآمد پایدار خانواده‌ها را فراهم نماید.


وی ادامه داد:امروز اشتغال دغدغه کل کشور است لذا در این طرح حمایت همه سازمان‌ها و ادارات را می‌طلبد و امیدواریم که ثمرات مثبتی را برای متقاضیان و کشورمان داشته باشد.


وی خاطر نشان کرد:تحقق اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به رفع دغدغه اشتغال روستاییان و همچنین حذف واسطه‌ها کمک می‌کند




مهدی خطیر نامنی در این دیدار اظهارکرد:سهمیه استان گلستان دراین طرح ملی ۲۳۰۰ نفر است که که بیشترین میزان ثبت نامی  دراین طرح در رسته های صنایع دستی هستند که  زنان بیشترین ثبت نام کنندگان هستند.

وی ادامه داد:نشست های مختلفی با سازمان ها در جهت پیشبرد در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان داشتیم  ومتقاضیان  در رسته مختلف ثبت نام  کردند.

نامنی افزود:هدف ما ایجاد اشتغال وتوسعه مشاغل خانگی است  وباید افراد جدید را آموزش بدهیم وهمچنین برای رسته  بازاریابان صنایع دستی  کلاس های اموزشی  برگزار کنیم  وبازاریابان باید به روز باشند.

امیرحسین تناور معاون آموزشی وکارآفرینی جهاددانشگاهی واحد گلستان تصریح کرد:دفتر امور زنان و خانواده استانداری در این طرح می تواند بازوی ما باشد و بخاطر شرایط قرمز کرونایی در چندماه اخیر وقفه ایی ایجاد  شد وباید اقدماتی صورت گیرد این طرح سرعت بیشتری پیش برود.

طاهره جباری توران مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری افزود:پیشران  فعال در زمینه های مشاغل خانگی دراستان درحال فعالیت هستند که می توانند اقدمات موثری در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی انجام دهند.

وی بیان کرد:اکثر بانوان تولید کننده در زمینه فروش مشکل دارند واگر بتوانید این مشکل را حل کنید به اهداف در این طرح ملی دست پیدا خواهید کرد.