اخبار

برگزاری سومین وبینار آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی در اصفهان

اصفهان

۱۴۰۰/۰۷/۱۸

متن کامل خبر

در ادامه اجراي طرح ملي توسعه مشاغل خانگي در استان اصفهان سومین کارگاه آموزشي آشنایی با گیاهان دارویی برگزار شد. در این کارگاه که بصورت مجازی برگزار شد،  متقاضیان زیر نظر مدرس دوره اقای امیدسالاری با تولیدات و محصولات ایجاد شده از داروهای گیاهی  به فرم های داروئی قطره، شربت، قرص، كپسول، ژل،کرم، پماد واسپری آشنا شدند.

به گفته مدرس دوره، کشور پهناور اسلامی ایران با آب وهوای گوناگون وشرایط اقلیمی مختلف و فلور غنی حدود 8 هزار گونه گیاهی بدون شک در ردیف اول کشورهای تولید کننده گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن می‌تواند قرارگیرد.

وجود اختلاف‌ ‌درجه‌حرارت50درجه‌سانتیگراد،وجود اراضی‌ساحلی‌، کویری، کوهستانی‌و برخورداری از حدود 300روزآفتابی و تنوع گونه‌های زیستی و اختصاص بسیاری از گیاهان دارویی به سرزمین ایران همگی ویژگی‌هایی هستند که در مقایسه با سایر تولید کننده گان استعداد بالقوه‌ای را برای تولید انواع گیاهان دارویی در سطح وسیع ‌وگسترده فراهم آورده است.

لذا تربیت نیروی انسانی کاردان جهت استفاده از این پتانسیل بالقوه می‌تواند بخشی از نیاز کشور را در جهت نیل به اهداف فوق الذکر تامین نماید.

گفتنی است  گیاهان دارویی از جمله رشته‌های شغلی پیش بینی شده طرح توسعه مشاغل خانگی است که تعدادی از متقاضیان ثبت نام کننده در سامانه طرح در این رشته ثبت نام کرده و افراد با کسب اموزش های حرفه ای مرتبط در این حوزه، می‌توانند متقاضیان موفقی در این رشته‌ها باشند