اخبار

طرح نوین توسعه مشاغل خانگی؛ زمینه‌ساز تنوع در فعالیت‌های اقتصادی روستاییان

ايلام

۱۳۹۷/۰۴/۱۴

متن کامل خبر

دکتر آزادی با اشاره به لزوم متنوع سازی فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی افزود: طرح نوین توسعه مشاغل خانگی می تواند در اجرای این مهم مؤثر باشد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام  13 تیر در این دیدار با اشاره به تجربیات موفق کشورهای توسعه یافته در حوزه اشتغال خانگی اظهار کرد: در این کشورها با آموزش و توانمندسازی تولیدگران خانگی دستاوردهای اقتصادی بزرگی محقق شده است.
وی گفت: همه تلاش تولیدکننده خانگی باید مصروف تولید باشد و نهادهای دیگر در حوزه بازاریابی و فروش به کمک او بیایند که در طرح نوین مشاغل خانگی این امر به خوبی منظور شده است.
آزادی با اشاره به لزوم متنوع سازی فعالیت‌های اقتصادی در مناطق روستایی افزود: طرح نوین توسعه مشاغل خانگی می تواند در اجرای این مهم مؤثر باشد.
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام تصریح کرد: روستایی باید در روستا بماند ولی نباید صرفا فعالیت اقتصادی او منحصر به کشاورزی و دامداری باشد؛ ما1256عضو شورا و 350 دهیار در استان داریم که می‌توانند در اجرای طرح نوین توسعه مشاغل خانگی در روستاها کمک کننده باشند.
اضافه می‌شود، در ابتدای این دیدار سید غلامرضا حسینی، رییس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال در روستاها و نقش آن در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها به تشریح و توضیح طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی پرداخت.