اخبار

توسعه مشاغل خانگی با جایگزینی فروش تضمینی به جای خرید تضمینی

زنجان

۱۴۰۰/۰۷/۱۹

خلاصه خبر

کارشناس اقتصاد گفت: با جایگزینی فروش تضمینی به خرید تضمینی، مشاغل خانگی توسعه می‌یابد.


متن کامل خبر

سمیرا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: یکی از کارکردهای خانواده‌های ایرانی در گذشته این است که شغل را به فرزندان خود آموزش می‌دادند، یعنی هر خانواده‌ای حرفه‌ای داشت و آن را به فرزند خود انتقال می‌داد.

وی با بیان اینکه هیچ خانواده‌ای نبوده که حرفه‌ مختص به خود نداشته باشد، افزود: ضرورت دارد بودجه‌هایی به خانوادهایی داده شود که در حِرف و رشته مهارتی تبحر دارند تا آن‌ها این حرفه را توسعه داده و حتی آموزش دهند.

این کارشناس با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی در طرح توسعه ملی مشاغل خانگی باید علاوه‌ بر آموزش‌های مهارتی، آموزش شبکه‌سازی فروش را نیز مورد توجه قرار دهد، ادامه داد: آموزش در زمینه قوانین صنفی، کارآفرینی و روان‌شناسی سازمانی نیز از عوامل موفقیت در بازار کار است. همچنین آگاهی از نیاز بازار، فاکتور بسیار مهمی است.

احمدی تصریح کرد: نباید افراد محصولی تولید کنند که نتوانند آن را بفروشند، بلکه باید محصول باکیفیتی که به بازار عرضه می‌شود، تماما به فروش برسد. متاسفانه همه تولیدکنندگان به خصوص در مشاغل خانگی دنبال خرید تضمینی هستند ولی باید فروش تضمینی باشد، یعنی اگر محصولی با کیفیت و قیمت مناسب به راحتی در اختیار مشتری قرار گیرد، طبعاً فروش خواهد رفت. بنابراین باید بدانیم بازار به چه چیزی نیاز دارد.

وی درباره نقش جهاددانشگاهی به‌ عنوان مجری و تسهیل‌گر طرح، خاطرنشان کرد: هم بستر ایده و طرحی که پیاده شده و هم ایجاد زمینه ارتباطی میان افراد، مناسب و موثر بوده است. بسیاری از افراد از این طرح‌ها و ایده‌ها اطلاع ندارند ولی از ظرفیت لازم برای اجرای آن‌ها برخوردار هستند. جهاددانشگاهی با توجه به نفوذی که در جامعه و در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد، می‌تواند در این خصوص اطلاع‌رسانی انجام دهد.