اخبار

با پیدا کردن عوامل موفقیت های قبلی، موفقیت خود در آینده را تضمین کنید

خوزستان

۱۴۰۰/۰۷/۲۰

خلاصه خبر

ششمین جلسه مشاوره با موضوع بررسی بازار فروش، بررسی هزینه ها و درآمد، نقاط و قوت و ضعف کسب و کار برای فاطمه طاهری فر مدیر فروشگاه مجازی بیتابانو اهواز برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 14 تیرماه 1400، با حضور سیدرضا علوی مشاور طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و نرگس یزدانی کارشناس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، فاطمه طاهری فر مدیر فروشگاه مجازی بیتابانو جلسه مشاوره برگزار شد.

در این جلسه سیدرضا علوی مشاور طرح درخصوص میزان درآمد ماهیانه و روش های فروش سوالاتی را مطرح کرد. فاطمه طاهری فر ضمن بیان مشکلات کسب و کار خود گفت: ما در حال حاضر محصلات ما شامل پیراهن و سارافان دخترانه است، ولی تصمیم داریم نمونه محصولات جدیدتر تولید کنیم. بازار هدف ما برای رده سنی 4 تا 10 سال است. البته اگر تقاضا داشته باشیم تا سن 12 سال هم لباس تولید می کنیم. بیشترین فروش ما در ماههایی است که مناسبتی مثل عیدنوروز و عید فطر داشته باشیم. در ماه های مختلف میزان فروش ما متغییر است و عوامل مختلفی در میزان فروش تاثیرگذار است. ماه هایی که درآمد بیشتری داریم مربوط به هر دو نمونه فروش حضوری و غیرحضوری است.

در ادامه علوی درخصوص متغییر بودن فروش گفت: این که شما در کسب و کارتان از میزان درآمد و هزینه ها عدد و رقم دارید نشانه خوبی است. باید همواره هزینه های خود را مشخص کنید. علوی انواع هزینه ها را تعریف کرد و گفت: ما دو نوع هزینه داریم هزینه های ثابت و هزینه های متغییر. هزینه های ثابت مثل اجاره بهاء کارگاه که وابسته به تولید نیست و شما چه کار کنید و چه کار نکنید، باید هزینه اجاره را پرداخت کنید. هزینه های متغییر مثل خرید پارچه که وابسته به تولید است و برای تولید محصولتان نیاز به پارچه دارید. شما باید ساختار هزینه ها را در بیارید و وضیعت مالی خود را مشخص کنید. ببینید در شش ماه و یکسال گذشته چقدر فروش داشته اید. در چه ماه هایی فروش کمتر و چه ماه هایی فروش بیشتر داشتید. خارج از مناسبت ها چه ماه هایی فروش بیشتر داشته اید و از چه راهی موفق شدید فروشتان را افزایش بدهید. مثلا در فضای مجازی از واتساب، دیجی کالا، اینستاگرام استفاده کردید. دلایل خوب فروختن خود را پیدا کنید. مدل لباس، رده سنی خاص یا رسانه فروش، کدام عامل باعث فروش بیشتر شده است. سپس وجه اشتراک ماه هایی که فروش بالا داشتید را پیدا کنید. مشاور طرح افزود: هدف ما این است که نقاط قوت و عوامل موفقیت خودتان را پیدا کنید و ببینید کجا موفق بودید تا دوباره آن موفقیت را تکرار کنید. شما می توانید با پیدا کردن عوامل موفقیت های قبلی، موفقیت خود در آینده را تضمین کنید.

این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" به صورت مجازی برگزار شد. مقرر شد فاطمه طاهری فر فروش یک سال گذشته، میزان درآمد و هزینه ها، همچنین هزینه های ثابت و متغییر، نقاط قوت و ضعف خود در ماه های مختلف سال را مشخص و در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.