اخبار

آموزش ساخت بانک اطلاعاتی مشتریان به پیشران اندیمشک

خوزستان

۱۴۰۰/۰۷/۲۰

خلاصه خبر

دومین جلسه مشاوره مجازی برای شهناز حسینی تولیدکننده عروسک پارچه ای با نام عروسک شاد و مدیر فروشگاه مجازی در اندیمشک با موضوع بررسی صفحه اینستاگرام، تهیه بانک اطلاعاتی مشتریان، عکاسی از محصول و بسته بندی برگزار شد.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، 14 تیرماه 1400، جلسه مشاوره تخصصی با حضور محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی طرح ملی مشاغل خانگی خوزستان، شیما تقی نژاد مدیر اجرایی و مژگان مندنی زاده کارشناس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان خوزستان، شهناز حسینی تولیدکننده عروسک پارچه ای با نام عروسک شاد و مدیر فروشگاه مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدجواد بهروزیان مشاور فضای مجازی با بررسی صفحه اینستاگرام عروسک شاد گفت: در ابتدا باید یک رنگ سازمانی مخصوص به تولیدی خود انتخاب کنید. رنگ سازمانی رنگی است که آن را دوست دارید یا اینکه در ساخت عروسک ها بیشتر از آن استفاده می کنید. بهروزیان بر جمع آوری اطلاعات مشتریان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان بسته شدن ایسنتاگرام وجود دارد و مشتری باید همواره بتواند با صاحب کسب و کار ارتباط داشته باشد بنابراین با گذاشتن لینک برای ثبت سفارش می توان بانک اطلاعاتی از مشتریان جمع آوری کرد. مشتری با زدن روی لینک، مستقیم وارد واتساب می شود. از این طریق مشتری و فروشنده شماره تماس همدیگر را به دست می آورند. بهروزیان به اهمیت تغییر اینستاگرام از حالت عادی به تخصصی اشاره کرد و گفت: ایسنتاگرام بعضی از امکانات را تنها به صفحات کاری می دهد که در صفحات خصوصی وجود ندارد. مشاور فضای مجازی طرح درخصوص زبان اینستاگرام گفت: سعی کنید از ایسنتاگرام انگلیسی استفاده کنید با توجه به اینکه در صفحات انگلیسی راحتتر می توانید آموزش ببینید و بعضی از خدمات در صفحات انگلیسی هست که در فارسی وجود ندارد پس بهتراست که صفحه خود به انگلیسی تبدیل شود. بهروزیان با بررسی بخش Name و BIO گفت: درقسمت Name باید موضوع کاری که انجام می دهید را بنویسید مثلا در کار شما کلمه عروسک را بنویسید درصورتیکه که شما دوخت ودوزرا نوشتید که کاربر درهنگام جستجو بجای عروسک انواع پوشاک و لباس را می بیند. بهروزیان درخصوص عکسبرداری و نحوه بارگزاری پست گفت: در هنگام عکسبرداری از کادربندی مناسبی استفاده کنید. عکس ها را بصورت اسلاید بگذارید. هر پست 3 تا 4 اسلاید باشد تا پیچ با عکسهای زیاد شلوغ نشود. درهرپست قیمت محصول حتماٌ ذکر شود. دربعضی مواقع  ومناسبتهای مختلف برای جلب مشتری تخفیف  داده شود تا موجب افزایش فروش شود. بهتر است بسته بندی  مخصوص برای فروش عروسکها انتخاب کنید.

این جلسه در ادامه سلسله جلسات "دوشنبه های مشاوره" به صورت مجازی و رایگان برگزار شد.

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذار شده و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر مجری این طرح در استان است.