اخبار

اتصال به بازار با اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی

چهارمحال وبختيارئ

۱۳۹۷/۰۴/۱۳

متن کامل خبر

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در طرح توسعه مشاغل خانگی نهادی تسهیل‌گر است، گفت: اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی با شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان باعث اتصال به بازار خواهد شد.
وحید خلیلی اردلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – با اشاره به اینکه این استان به عنوان یکی از هشت استان منتخب در راستای اجرای طرح نوین توسعه مشاغل خانگی در کشور انتخاب شد، اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه به صورت پایلوت اجرا می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در طرح توسعه مشاغل خانگی نهادی تسهیل‌گر است، گفت: اجرای این طرح با شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان باعث اتصال به بازار خواهد شد.
خلیلی اردلی با اشاره به اینکه این طرح کاربردی، در سه مرحله مشخص اجرا می‌شود، تصریح کرد: مرحله اول بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌ها است که در دستور کار جهاد دانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هماهنگی‌های اولیه در این مرحله انجام ‌شده است.
وی توانمندسازی، استعدادسنجی و مشاوره متقاضیان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران را از جمله سلسله مراتب مرحله دوم گزارش کرد و گفت: اتصال به بازار نیز مهمترین بخش و مرحله سوم اجرای این طرح است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به‌ علت عدم توجه به بازارهای هدف، با شکست مواجه می‌شود، تصریح کرد: باید همواره در نظر داشت که از جمله عوامل موفقیت کسب و کار شکل‌دهی بازارها، استاندارد و برندسازی محصولات و در نهایت تنظیم برنامه‌های تولید و فروش است.
خلیلی اردلی در پایان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان این آمادگی را دارد تا با توزیع بهینۀ سهمیه در شهرستان‌های مختلف استان، این طرح را به گونه‌ای شایسته با هدایت مدیریت ارشد استان و با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مشاوره با نخبگان دانشگاهی و اقتصادی انجام دهد.