اخبار

برگزاری نشست آسیب شناسی اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری با حضور مشاور اجرایی جهاددانشگاهی

چهارمحال وبختيارئ

۱۴۰۰/۰۷/۲۱

خلاصه خبر

آسیب شناسی اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان با حضور دکتر نیکخواه از مشاورین اجرایی جهاددانشگاهی دراجرای این طرح ملی در استان چهارمحال بختیاری برگزار شد.


متن کامل خبر

آسیب شناسی اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان  با حضور دکتر نیکخواه از مشاورین اجرایی جهاددانشگاهی  دراجرای این طرح ملی در استان چهارمحال بختیاری برگزار شد.
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  کارفرما و جهاد دانشگاهی با سهمیه ‭ ۸۰۰‬نفر مجری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان است، خاطرنشان کرد: این طرح  با تحقیقات بر مشاغل مزیت‌دار استان به عنوان گام اول، شناسایی، ارزیابی اولیه، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان و پیشرانان به عنوان گام دوم وهمچنین اتصال به بازاربه عنوان گام سوم به همت جهاددانشگاهی در استان در حال اجرا است.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
سید غلامرضا رضوی این طرح  را بازارمحور دانست و با بیان اینکه که نقش اصلی در این زمینه را پیشرانان ایفا می‌کنند، ادامه داد: پیشرانان بر اساس معیارهای مشخص، از میان بخش خصوصی متبحر در حوزه بازار، انتخاب می‌شوند که برای تولید کالای باکیفیت و ارزان‌قیمت از نیروی آموزش‌دیده در این طرح، استفاده می‌کنند.
وی رسیدن به درآمد پایدار را از اهداف اصلی این طرح ملی دانست و تصریح کرد: متقاضیانی که توان تولید دارند ولی توان فروش ندارند، با معرفی به پیشران (تولیدکننده ماهر و توانمند) و وصل شدن به بازار و شبکه‌سازی، صاحب شغل و درآمد پایدار می‌شوند. این در حالی است که در طرح‌های قبلی متقاضیان تنها با کسب یک مهارت و سپس تهیه مواد اولیه با سرمایه شخصی یا اخذ وام از نهادهای حمایتی اقدام به تولید می‌کردند که به دلیل عدم شناخت بازار، نداشتن کیفیت لازم و استاندارد مناسب، نداشتن بسته‌بندی مناسب، نداشتن بودجه و دانش تبلیغات، بازاریابی و برندسازی، در فروش دچار مشکل و شکست می‌شدند.
به گفته وی، پیشران با ارائه آموزش‌های تخصصی بازار به متقاضی و عقد قرارداد فروش تضمینی، ضمن توانمندسازی متقاضی متناسب با نیاز و سلیقه بازار این اطمینان خاطر نسبت به بازاریابی و فروش محصول تولیدی را ایجاد می‌کند تا متقاضی دغدغه‌ای در این خصوص هم نداشته باشد.
رضوی ادامه داد: پیشران‌ها نیز خود صاحبان برندهای معروف بازار هستند که می‌توانند با به کارگیری نیروهای آموزش‌دیده در این طرح، بدون درگیر شدن در مسائل استخدام و تأمین فضا و تجهیزات برای نیروی کار، نسبت به توسعه کسب‌وکار خود اقدام کنند.