اخبار

برگزاری سی و یکمین نشست کارگاه آموزش عمومی "مفاهیم کسب و کار - مشاغل خانگی" در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان گیلان

گيلان

۱۴۰۰/۰۷/۲۴

خلاصه خبر

کارگاه آموزش عمومی "مفاهیم کسب و کار - مشاغل خانگی" برای مزیت کشاورزی برگزار گردید. مزیت فرآوری و بسته بندی، مزیت تولید محصولات زراعی و تولید گل و گیاه زینتی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال بررسی و اجرا است.


متن کامل خبر

کارگاه آموزش عمومی "مفاهیم کسب و کار - مشاغل خانگی" برای مزیت کشاورزی برگزار گردید.

مزیت فرآوری و بسته بندی، مزیت تولید محصولات زراعی و تولید گل و گیاه زینتی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حال بررسی و اجرا است.

کسب و کار های کوچک و پرسود بر توسعه ی اقتصادی کشور بسیار اثر گذارند زیرا از آن دست کسب و کارهایی هستند که سازمان ها و نهاد های گوناگونی در مدیریت آن ها دخالت قانونی و نظارت دارند. یک کسب و کار کوچک جدا از این که بر اقتصاد کشور اثر گذار است از اقتصاد کلان نیز تاثیر می پذیرد. پس می بایست همواره از نظر اخذ مجوز و اخبار کسب و کار یا صنفی در جریان موارد باشید. توسعه کسب و کار های کوچک و متوسط، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده است.

مدرس دوره دکتر سکینه کهنسال واجارگاه عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی بود. این کارگاه به صورت وبینار بوده و با استقبال بی نظیر شرکت کنندگان مواجه گردید.

بررسی‌ ها حاکی از آن است که کسب و کارهای کوچک و متوسط از طریق چهار کانال کار آفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌ های شغلی پرسود و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیر گذارند. طرح ملی توسعه مشاغل خانگی همزمان در 31 استان به مجری گری جهاد دانشگاهی در حال اجرا شدن است.