اخبار

طرح یکپارچه‌سازی پوشش کارکنان جهاددانشگاهی خراسان شمالی اجرا شد

خراسان شمالي

۱۳۹۷/۰۴/۱۱

متن کامل خبر

طرح یکپارچه‌سازی پوشش کارکنان جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بهره گیری از ظرفیت مشاغل خانگی در حوزه پوشاک اجرا شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان، در قالب اجرای این طرح با سفارش به دو کارگاه تولیدی پوشاک در حوزه مشاغل خانگی در بجنورد، برای همه اعضای جهاددانشگاهی خراسان شمالی لباس فرم تهیه شد.

در این راستا به کلیه کارکنان خانم لباس فرم شامل مانتو، شلوار و به آقایان کت و شلوار و پیراهن اعطا شد.

همسان‌سازی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برخورداری از لباس راحت و مطابق با معیارهای اسلامی، مصونیت و حفظ فرهنگ ملی، بومی و مذهبی، افزایش رضایتمندی شغلی، حضور کارکنان مطابق با هنجارها و ارزش‌های جامعه اسلامی در محیط سازمانی، تأثیر روانی مثبت و اتحاد و همسانی از جمله اهداف و مزایای اجرای این طرح ذکر شده است.

همچنین حمایت از فعالان حوزه مشاغل خانگی استان از رویکردهای اصلی اجرای این طرح بوده است.

دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این نهاد در ادامه رسالت خود، در تلاش است تا در راستای رسیدن فرد به موقعیت شغلی برتر در بازار کار کمک کننده بوده و به عنوان تسهیل‌گر در حوزه مشاغل خانگی به راه اندازی کسب و کار یار رساند در خصوص طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی گفت: این طرح توسط جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف استاندار‌سازی‏ محصولات، ایجاد برند ملی و فروش و اتصال به بازار محصولات خانگی در استان‌های (خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، ایلام) به صورت پایلوت در حال اجراست.

وی افزود: داشتن حداقل سن 18 سال، ساکن استان محل ثبت نام بودن و عدم اشتغال و تحت پوشش نبودن بیمه کاری از شرایط ثبت نام در این طرح است.

شاهین فر گفت: از کلیه متقاضیان را‌ه اندازی مشاغل خانگی دعوت می‌شود پس از مطالعه دقیق مشاغل اولویت دار مورد نیاز در  استان و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به ثبت نام در سامانه www.inhb.ir اقدام کنند.

وی افزود: کلیه متقاضیان پس از احراز شرایط لازم است در کلاس های آموزشی، مهارتی مورد نظر و مشاوره ای شرکت کنند همچنین در صورت نیاز به اخذ تسهیلات برابر مقررات و ضوابط مربوطه پس از تایید گذراندن دوره های آموزش و مشاوره ای و تایید مراجع ذیربط اقدام خواهد شد.