اخبار

سومین جلسه کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم برگزار شد.

قم

۱۴۰۰/۰۷/۲۶

خلاصه خبر

جلسه کمیته علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم روز دوشنبه 26 مهرماه با حضور مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی استان قم و آقای دکتر فوکردی عضو هیئت علمی و آقای دکتر موسوی مدیرگروه دانشکده مدیریت دانشگاه قم در محل دبیرخانه دفتر مشاغل خانگی استان قم برگزار شد.


متن کامل خبر

در این جلسه شریفی ضمن تشریح فعالیتهای انجام شده در این طرح در خصوص موانع و چالش های موجود  مواردی را بیان کرد.

در ادامه دکتر فوکردی در خصوص نقش کلیدی پیشران ها در طرح مشاغل خانگی نکاتی را بیان کردند به اهمیت شبکه سازی اشاره کردند و گام های ضروری در خصوص توانمندی و مهارت های متقاضیان ارائه نمودند.

در ادامه جلسه دکتر حسینی در خصوص تجارب سایر کشورها در حوزه مشاغل خانگی صحبت کرد و گفت: در سایر کشورها یک متولی اختصاصی برای رسیدن به هدف در هر کشور تلاش می کنند و اطلاعات و داده ها و پژوهش ها و موارد اجرایی از طریق ای کانال صورت می گیرد و جهاد به عنوان مجری می تواند این مدل را در کشور پیاده نماید.

در ادامه لیست نیازهای متقاضیان و مواردی که می توان جهت رفع نیازهای متقاضیان و پیشرانان عملیاتی نمود تهیه شد و چالش های این حوزه بررسی گردید.

در پایان مقرر گردید مدلی مفهومی که بتواند چالش های مورد بررسی را پوشش دهد در جلسه بعدی بعد از جمع بندی های صورت گرفته توسط اعضای کمیته ارائه و بررسی شود .

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در 31 استان در حال اجرا است.