اخبار

آغاز به کار مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT

تهران

۱۳۹۷/۰۴/۰۹

متن کامل خبر

با برگزاری وب‌کنفرانس شیوه‌نامه اجرایی برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی "فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری نماینده رسمی آموزش هوآوی در ایران" مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT توسط معاونت آموزشی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی کار خود را آغاز کرد.

 
وب کنفرانس شیوه نامه اجرایی برگزاری دوره های مشترک آموزشی "فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری نماینده رسمی آموزش هوآوی در ایران" امروز ۹ تیر با حضور دکتر سید سعید هاشمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی،  دکتر محمدصادق بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، دکتر سیف احمدیان نماینده هواوی و مدیران آموزشی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این وب کنفرانس بیان شد که تمام مراحل ثبت نام برای شرکت در این دوره های آموزشی از طریق آدرس Jdeitca.ir انجام می گیرد و دوره ها مختص دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با ICT و علاقه مندان دارای مهارت های پایه حوزه ICT، کارکنان و کارشناسان سازمانی نهادها و شرکت است.

دکتر هاشمی در حاشیه این وب کنفرانس اظهار کرد: براساس برنامه توسعه ششم جهاددانشگاهی یکی از رویکردهای اصلی این نهاد رفتن به سوی آموزش های تخصصی و تخصصی پیشرفته است که این امر نیاز به کارهای مشترک و تغییر نوع سازکار دارد.

وی افزود: اما با توجه به این که نیاز به آموزش های خاصی در حوزه هایی داشتیم که سرعت و شتاب بالایی دارند مانند ICT دیدیم توان جهاددانشگاهی به تنهایی کار ساز نیست و عملا باید با یک همکاری بین بخشی و ملی در سطح کشور این آموزش ها را به جلو ببریم. این حرکت آغاز ار واحد کرمانشاه بود که با شرکت نیروی غرب کار مشترکی را آغاز کردند و در ادامه این حرکت معاونت آموزشی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان با همکاری شرکت نیروی غرب تصمیم گرفتند مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT را ایجاد کند.

دکتر هاشمی با اشاره به این که تامین زیرساخت ها بسیار مهم بود تا شرکت بتواند بحث آموزش را آغاز کند،  تصریح کرد:  تا کنون ۸ مرکز برای برگزاری دوره های آموزشی مورد تفاهم با شرکت هواوی در دانشگاه علم و فرهنگ،  پژوهشکده IT، جهاددانشگاهی تهران، خراسان،  زنجان،  فارس،  خوزستان و کرمانشاه تجهیز شده اند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی بیان کرد: ایجاد این مرکز یک مزیت خوبی است که نیروها برای آموزش به خارج از کشور اعزام نشود و در داخل کشور آموزش های لازم را ببینند.

وی گفت: با وجود ۱۴۸ مرکز آموزشی در جهاددانشگاهی می توانیم این کار را راحت انجام دهیم و این مرکز تخصصی رسالت اصلی جهاددانشگاهی را به سرانجام برساند.

در ادامه دکتر بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو و مجموعه ای دانش بنیان است که در بحث فناوری سعی کرده در لبه ی دانش و فناوری حرکت کند.

وی افزود: ما معتقدیم که آموزش زیربنای فناوری است و زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می شود که به آموزش به عنوان زیرساخت خودباوری نگاه کنیم.

دکتر بیجندی بیان کرد: کار مشترک هر اندازه در جهاددانشگاهی شکل بگیرد کشور بیشتر از ان منتفع می شود.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان گفت: این دوره ها فاز یک دوره های این مرکز است.

همچنین دکتر احمدیان اظهار کرد: این دوره ها از آموزش هایی است که مورد نیاز سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل،  راه آهن و صنایع مادر می باشد.

وی افزود: در این دوره برای دارندگان بیمه بیکاری (با داشتن استعلام معتبر از بیمه) و افراد جویای کار(با داشتن استعلام معتبر از بیمه) تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

نماینده شرکت هواوی تاکید کرد: ما رسالت شغل و ایجاد شغل را برای خودمان قایل هستیم.

دکتر احمدیان یادآور شد:  عصر حاضر عصر اینترنت اشیا است و زمانی که که باید اشیا دارای سیم کارت شوند. ما نیاز داریم کارها و آموزش هایی را انجام دهیم که هم نیاز الان و هم نیازهای آینده جامعه رفع شود.