به گرارش دبیر خانه طرح ملی مشاغل خانگی، چهارشنبه 28 مهر 1400 در راستای اجرای
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باهدف ﺗﻮﺳﻌﻪ کسبوکارهای ﺧﺎﻧﮕﯽ و ﻣﺤﻠﯽ در ﺑﺴﺘﺮ زﻧﺠﯿﺮه
ارزش ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ و اﺗﺼﺎل ﭘﺎﯾﺪار ﺑﻪ ﺑﺎزار با حضور مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی جلسه هماندیشی شناسایی موانع توسعه بازار برای تولیدکنندگان و کسبوکارهای
خانگی و ارائه راهکارهای اجرایی و عملیاتی جهت رفع آنها بین اداره کار، انجمن خیریه
و کمیته بازاریابی انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی اتاق بازرگانی و
جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ازجمله طرحهای
حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
است که با نقشآفرینی مؤثر سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشآموختگان جهاد
دانشگاهی بهعنوان نهاد واسط، تسهیلگر و توسعهای بهمنظور کمک و رونق اقتصاد
خانوار و تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور در حال اجرا
است. اجرای این طرح در سه فاز پیشبینیشده که فاز اول شناسایی و اولویتبندی مزیت،
ظرفیت و پتانسیلهای اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی
متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعداد سنجی، بهرهگیری از آموزشهای کوتاهمدت
کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش
محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش میپردازد.
جهاد دانشگاهی با استفاده از شبکه سرمایهگذاران،
انجمن خیریه، تجاران، صادرکنندگان،کارآفرینان، کارشناسان، مشاوران و تسهیلگران خود
در نظر دارد با بهرهمندی از ظرفیتهای موجود در استان و همکاری مسئولین گامی مؤثر در راستای صادرات کالا و شناسایی و
نقش و جایگاه مشاغل خانگی را توسعه دهد..
شایانذکر است:
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
استان، مجریگری جهاد دانشگاهی هرمزگان در جهاد دانشگاهی برگزار میشود. 28مهرماه
معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی
(۰۲۱) ۶۶۷۴۷۷۴۷