اخبار

بازدید دکتر بیجندی از ستاد راهبری طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی ایلام

ايلام

۱۳۹۷/۰۴/۰۱

متن کامل خبر

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از زحمات جهاددانشگاهی واحد استان در طراحی سامانه‌ی اینترنتی این طرح قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، دکتر "محمدصادق بیجندی" با حضور در جهادددانشگاهی واحد استان ضمن بازدید از ستاد راهبری طرح توسعه مشاغل خانگی و دیدار با عوامل سازنده سامانه͏ ی اینترنتی این طرح که بخشی از آن  در ایلام طراحی شده است، اظهار کرد: ایلام در این طرح به بهترین وجه نقش خود را ایفا کرده و مطمئنا از نتایج آن نیز برخوردار خواهد شد.

وی با قدردانی از کارشناسان این بخش گفت: همه͏ ی ما نسبت به این طرح خوش͏ بین هستیم و تلاش ما لیبک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تلاش برای رونق اشتغال است.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی تصریح کرد:  از دو سال و نیم گذشته نگاه جدید به حوزه مشاغل خانگی و طراحی الگوی جدید مطرح شد و سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در ستاد مشاغل خانگی الگوی پیشنهادی به تصویب رسید که با حمایت وزیر کار و سایر متولیان امر در مهرماه ۹۶ تفاهم͏ نامه͏ای با رئیس جهاد دانشگاهی و وزارت کار به امضاء رسید .

بیجندی  با تاکید بر چکش کاری طرح و انعطاف͏ پذیری آن بر اساس شرایط استان͏ ها گفت: وزارت تعاون کارفرما است و جهاد به عنوان مجری ارتباط بین همه دستگاه͏ ها را برقرار می͏ کند .

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از کار مطالعاتی در ۹ کشور قبل از اجرای این طرح خبر داد: در حوزه آموزش و مشاوره کارهای هدفمند و متفاوتی انجام شده و ارائه͏ی آموزش͏های عمومی و فراهم کردن بازار از مزایای این طرح است و در این طرح نحوه͏ ی عملکرد افراد را رصد می͏کنیم .

بیجندی به مشکلات مستندسازی این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه اطلاعاتی که از سازمان های مختلف در این طرح گرفته می͏شد عموماً متناقض بود که امروز جمع آوری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

وی یکی از این کارها را شبکه سازی عنوان کرد و گفت: هم͏ افزایی کامل در این طرح وجود دارد و تمام دستگاه͏ها هماهنگ می͏ شوند و در این طرح درصدد هستیم بحث تسهیل͏ گران و مشاوران را دنبال کنیم و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل͏گر پیش͏بینی کردیم .