اخبار

تمهیدات لازم برای اجرای موفق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اندیشیده شده است

تهران

۱۳۹۷/۰۳/۳۰

متن کامل خبر

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی گفت: مستندسازی کامل، شبکه‌سازی، دارا بودن بازار هدف و رصد فعالیت متقاضیان بعد از اجرای طرح از جمله ویژگی‌های طرح توسعه مشاغل خانگی است .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، دکتر "محمدصادق بیجندی" در نشست هماهنگی اجرای طرح مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: از دو سال و نیم گذشته نگاه جدید به حوزه مشاغل خانگی و طراحی الگوی جدید مطرح شد و سال گذشته به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در ستاد مشاغل خانگی الگوی پیشنهادی به تصویب رسید که با حمایت و درایت وزیر کار و سایر متولیان امر در مهرماه امسال تفاهم͏ نامه͏ ای با رئیس جهاد دانشگاهی و وزارت کار به امضاء رسید.

وی با تاکید بر چکش کاری طرح و انعطاف͏ پذیری آن بر اساس شرایط استان͏ ها گفت: وزارت تعاون کارفرما است و جهاد به عنوان مجری ارتباط بین همه دستگاه͏ ها برقرار می͏ کند .

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی از کار مطالعاتی در ۹ کشور قبل از اجرای این طرح خبر داد: در حوزه آموزش و مشاوره کارهای هدفمند و متفاوتی  انجام شده و ارائه͏ ی آموزش͏های عمومی و فراهم کردن بازار از مزایای این طرح است و در این طرح نحوه͏ ی عملکرد افراد را رصد می͏کنیم .

بیجندی به مشکلات مستندسازی این طرح اشاره کرد و گفت: متاسفانه اطلاعاتی که از سازمان های مختلف در این طرح گرفته می͏ شد عموما متناقض بود که امروز جمع آوری شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

وی یکی از این کارها را شبکه سازی عنوان کرد و گفت: هم͏ افزایی کامل در این طرح وجود دارد و تمام دستگاه͏ ها هماهنگ می͏ شوند و در این طرح درصدد هستیم بحث تسهیلگران و مشاوران را دنبال کنیم و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیلگر پیش͏ بینی کردیم .

مهناز امامدادی ـ رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح فرایند اجرای طرح گفت: این طرح در سه فاز انجام می͏ شود که فاز اول، بررسی و شناسایی مزیت͏ ها و توانمندی͏ های مناطق، فاز دوم توانمندسازی متقاضیان و فاز سوم و نهایی اتصال به بازار است .

وی اظهار کرد: تمامی مراحل فاز اول به͏طور کامل انجام͏ شده و در اجرای فازهای دوم و سوم، پیشرفت͏ هایی صورت گرفته و بخش͏های اصلی کار انجام͏ شده است .