اخبار

دست ساخته های بانوان هرمزگانی قابلت عرضه به بازار جهانی را دارد

هرمزگان تهران

۱۴۰۰/۰۸/۰۳

متن کامل خبر

 

دست‌ساخته‌های بانوان هرمزگانی قابلت عرضه به بازار جهانی را دارد

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، در راستای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی و ایجاد زنجیره ارزش و شبکه‌سازی  با توجه به وضعیت استان ازنظر کرونا جلسه مشاوره تلفنی برای سرکار فاطمه درویشی  تولیدکننده خیاطی(سنتی - مجلسی) برگزار شد.

فاطمه درویشی  در گفت‌وگو با دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی  گفت :هدف از کسب‌وکار  حمایت و حفظ  پوشش استان هرمزگان و همایت و درآمدزایی بانوان  بی‌سرپرست و بانوان خانه‌دار   و استفاده از ایده و خلاقیت‌هایم برای درآمد زدایی

و افزود: مشوق برای ایجاد کسب‌وکار ؟ در این مورد باید عرض کنم با تلاش و پشتکار خودم ایده و خلاقیت‌های که داشتم و راهنمای خانم ایمانی توانستم در کسب‌وکارم موفق شوم .

وی بابیان اینکه در روستای تازیان بالا و تمام روستاهای اطراف فعالیت دارم ادامه داد: خیاطی -گلدوزی سنتی و صنعتی -طراحی نقش پوشش هرمزگان ....بی‌نظیر است و به نظر من قابلیت عرضه به بزار جهانی را دارد .

در صورت تعلق گرفتن وام بعد از بازدید از کارگاه به شما چه اقداماتی برای پیشرفت کار انجام خواهید داد ؟اجاره مغازه موردنظر  یا ساخت مکان  تأمین لوازم ضروری موردنیازم را تهیه می‌کنم .

میزان آشنای شما با بازار فروش و بازاریابی و تکنیک‌های فروش چقدر است ؟  به مناسب‌های خاصی تخفیف ویژه صورت می‌گیرد و افرادی که سفارش زیاد داشته باشند‌ یا هر فردی که حداقل ۱۰ نفر مشتری همراه خود داشته با شه به خودش طراحی سفارش رایگان انجام می شه

گلابتون. ملیله. پولک.نخ گلدوزی . مروارید. سوزن کمه زنی وکمه برای لباس گلابتون دوزی با دست و برای طراحی نقش رنگ. کاغذ روغنی . خودکار طراحی روی پارچه .کاربن . و برای گلدوزی پایه قشمی با چرخ نخ گلدوزی .کاغذ سیمانی .لایه .سوزن و برای دوخت نخ خیاطی پودر زانفیکس ومتر دکمه وبرای گلابتون دوزی صنعتی گلابتون چرخی .دوک.نگین و مروارید ....از مواردی است که در آن تبحر دارم

این پیشران با تشکر از جهاد دانشگاهی و اداره کار و تعاون گفت: طرح ملی مشاغل خانگی یکی از طرح هاییی است که به نظر من خیلی کارآمد است زیرا پیوندی است بین کار و دانشگاه ولی به عقیده  من باید تمام ارگان‌های دیگر نیز به یاری بیایند اتحاد ایجاد شود و از جدا و جزیره‌ای کار کردن دوری کنند .

طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با ظرفیت ایجاد شغل برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر در ۳۱ استان کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان کارفرما به جهاد دانشگاهی واگذارشده و سازمان جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز مجری این طرح در استان است.

انتهای پیام