اخبار

مدیراجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به توسعه مشاغل خانگی و افزایش درآمد پایدار کمک می کند.

گلستان

۱۴۰۰/۰۸/۰۴

خلاصه خبر

مدیراجرایی طرح ملی مشاغل خانگی گلستان گفت: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی می توانند در طرح ملی برای ایجاد اشتغال کمک بسیاری کند ونباید از این ظرفیت غافل بود.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گلستان مهدی خطیرنامنی اظهارکرد:در استان گلستان ظرفیت های  خوبی در زمینه تراش سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی داریم   وباید در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از پتانسیل  پیشرانهای این عرصه  برای آموزش ، مشاوره و  اتصال به بازار و فروش محصولات  استفاده نمود.

وی افزود: مشاغل خانگی متناسب با نیاز هر استان در جهت ظرفیت‌های شغلی پیش بینی شده، به صورت هدفمند هدایت می شوند که اتصال به بازار و توسعه محصول، یکی از مهمترین اهداف در طرح ملی است.

وی بیان کرد:آموزش مهارت‌آموزی مهم‌ترین رکن اشتغالزایی است وامروز مبحـــــــث اشتغال به ويژه براي جوانان يكي از دغدغه‌هاي جـــــدي است. دغدغه ما دراستان موضوع اشتـــــغال اسـت.  که با توسعـــــه  تراش سنگ های قیمتی ونیمه قیمتی می‌توانیم بخشی از دغدغه اشتغال را کاهش دهیم.

مصطفی براتیان اظهارکرد:موزه زمین شناسی گرگان در ابتدا با نام تجاری مجموعه سنگ و گوهر آمتیست از تیر ماه سال 1389 فعالیت خود آغاز کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 150 نوع نمونه بی نظیر  از کشورهای مختلف  در این مکان نگهداری می شود وایشان تمایل خودرا درطرح ملی مشاغل خانگی بابت رسته  تراش سنگ‌های قیمتی ونیمه قیمتی  اظهار داشت‌.

وی افزود:  موزه سنگ آمتیست اولین موزه خصوصی استان گلستان محسوب می شود  که  انواع سنگ های قیمتی و تزئینی داخلی و خارجی به صورت تراش خورده و طبیعی ،مجموعه ای از کانی ها و فسیل های موجود از بیش از 25 کشور دنیا دراینجا موجود است.