اخبار

موفقیت‌های کشور مرهون تفکر جهادی است/ بانک‌ها با متقاضیان مشاغل خانگی همکاری کنند

ايلام

۱۳۹۷/۰۴/۰۵

متن کامل خبر

 امام جمعه ایلام با ابراز خرسندی از پیوستن ایلام به استان‌های پایلوت در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی از نظام بانکی خواست با متقاضیان فعالیت در این عرصه همکاری کافی را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در دیدار با رئیس و کارکنان جهاددانشگاهی و دست‌اندرکاران طرح نوین توسعه‌ی مشاغل خانگی اظهار کرد: هر فعالیتی که با واژه مقدس جهاد کلید بخورد موفقیت حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای بزرگ انقلاب مرهون تفکر و مدیریت جهادی در عرصه‌هامی مختلف است، گفت: در طول دوران دفاع مقدس این تفکر نتیجه داد و ایران اسلامی علی‌رغم محدودیت‌ها به پیروزی رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام دانش هسته‌ای را یکی از ثمره‌های تفکر جهادی عنوان و تصریح کرد: این ثمره‌ی بزرگ با مجاهدت دانشمندان هسته‌ای و با وجود مخالفت‌های جهانی حاصل شد.

لطفی با تاکید بر اینکه اگر در عرصه‌هایی مانند اقتصاد جهادی عمل می‌کردیم مشکلات امروز را شاهد نبودیم و ریشه مشکلات فقدان تفکر و روحیه‌ی جهادی است، تصریح کرد: با پایبندی به روحیه و مدیریت جهادی می‌توان این مشکلات را حل کرد.

امام جمعه ایلام با ابراز خرسندی از پیوستن ایلام به استان‌های پایلوت در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی  و قدردانی از زحمات وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی از نظام بانکی خواست با متقاضیان فعالیت در این عرصه همکاری کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه برجام که نتیجه‌ی نگاه به خارج به جای توانمندی‌های داخلی بود 4 سال وقت کشور را گرفت و اگر شرایط 9 گانه رهبری درباره برجام رعایت می‌شد امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

امام جمعه ایلام خودباوری و مبارزه با مفاسد اقتصادی به معنای واقعی را راه مبارزه با مشکلات اقتصادی عنوان کرد و با اشاره به نامه تعدادی از افراد سیاسی برای مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: این نامه در واقع امضاء برای به تاراج گذاشتن عزت ملی است.

به گزارش ایسنا، «سیدغلامرضا حسینی» رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام نیز با بیان اینکه جهاددانشگاهی برای اجرای این طرح 9 کشور را مورد مطالعه قرار داده است اظهار کرد: زودبازده بودن و اثربخشی، تناسب با فرهنگ مردم و  تغییر نگاه به مشاغل از ویژگی‌های این طرح است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح علاوه بر شناسایی مزیت‌ها و پتانسیل‌های مناطق ، توانمندسازی و مشاوره ، اتصال به بازار، تمهیداتی از قبیل دعوت و به کارگیری بخش خصوصی و تعاونی ، شبکه‌سازی، توسعه بازار، برندسازی، هم‌افزایی و نگرش سیستمی به اشتغال فراگیر است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی واحد استان ایلام ادامه داد: جهاددانشگاهی با مطالعات ظرفیت‌شناسانه و با انجام بازارسنجی وتسهیل‌گری به اجرای موفق این طرح امیدوار است و یکی از نتایج آن برندسازی برای محصولات استان خواهد بود.

«نورالدین الیاسی»  رییس توسعه کارآفرینی اداره‌ی کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به سوابق جهاددانشگاهی در اجرای موفق طرح‌های مختلف، اشتغال را دغدغه‌ی اصلی جامعه‌‌ی امروز عنوان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح2000 نفر در استان شاغل شوند.