اخبار

نبود کارگاه مهمترین مشکل قالی‌بافان بخش ارم دشتستان است

بوشهر

۱۴۰۰/۰۸/۰۸

خلاصه خبر

پیشران گبه و گلیم بافی در بخش ارم شهرستان دشتستان گفت: نبود کارگاه مناسب جهت تجمیع، هماهنگی و برنامه ریزی مدون برای پیشبرد حرفه ای تر کارها و همچنین کمبود مواد اولیه مثل ریسه که از سایر استان­ها تامین می­‌شود، مهمترین مشکلات قالی‌بافان است.


متن کامل خبر

کارشناسان واحد اشتغال جهاد دانشگاهی بوشهر از کارگاه گبه و گلیم بافی خانم هاشم زاده پیشرانان بخش تنگ ارم بوشهر، بازدید کردند و در جریان فعالیت‌های این کارگاه قرار گرفتند.

سرکار خانم هاشم زاده پیشران فرش، گلیم و گبه در خصوص وضعیت این حوزه چنین بیان کرد: بخش تنگ ارم در استان بوشهر، مهمترین پایگاه فرش و گلیم در این استان است و زنان روستایی بسیار زیادی در این ناحیه به این حرفه مشغولند.

وی ادامه داد: محصولات دست بافت فرش، گلیم و گبه بانوان تنگ ارمی در استان­های بوشهر، فارس، خوزستان، تهران و ... به فروش میرسد، همچنین در بخش صادرات نیز تا کنون توانسته اند محصولاتی را راهی کشور آلمان کنند.

این پیشران اظهار کرد: متاسفانه این حوزه نیز، مانند سایر مشاغل دچار مشکلات خاص خود است مانند: نبود کارگاه مناسب جهت تجمیع، هماهنگی و برنامه ریزی مدون برای پیشبرد حرفه ای تر کارها و همچنین کمبود مواد اولیه مثل ریسه که از سایر استان­ها تامین می­شود.

آقای آرمان محمدپور، کارشناس واحد اشتغال در حاشیه بازدید از این کارگاه در خصوص طرح و مزایای آن توضیحاتی را به سمع و نظر حضار در جلسه رساند و جهت پیگیری برای مرتفع شدن موانع و مشکلات پیشرانان این حوزه تاکید کرد.

انتهای پیام