اخبار

معلم قرآنی که نفر برتر رویداد استارتاپی شد

هرمزگان تهران

۱۴۰۰/۰۸/۰۸

خلاصه خبر

یک معلم قرآن که با ارائه ایده خود توانسته علاوه بر ایجاد کسب‌وکار و ایجاد اشتغال برای خود و هم نوعانش توانست در رویداد سه‌روزه استارتاپی که در جهاد دانشگاهی برگزار شد مقام اول را کسب کند.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی زینب خوشبخت ، معلم قرآن کودکان و دارای دیپلم ادبیات، 36 ساله که خانواده معمولی مانند تمام خانواده‌های دیگر که شادی‌ها و چالش‌های خود را با توکل بر خدا و همبستگی و شکر گذاری حل می‌کند.

این روزها افرادی که درآمد بالایی دارند و مرد و زن شاغل هستند می‌توانند برنامه‌ریزی مالی بهتری برای خود داشته باشند. خانم خوشبخت هم خودش شغل‌های گوناگونی را تجربه کرد و از یک‌زمان تصمیم گرفت که بر روی توسعه  فردی خودکار کند و به فراگیر شمع‌سازی حصیربافی گلدوزی شرکت در دوره‌های دوخت و ساخت زیورآلات و شرکت در نمایشگاه و غیره  پرداخت تا آنجا اکنون در هرکدام از رشته‌ها حرفی برای گفتن دارد.

به‌راستی خداوند در خلقت هر موجودى، آنچه را که لازمه حرکت او به‌سوی کمال وجودی‌اش ‌باشد، قرار داده و هر موجودی به‌طور ذاتی اقتضای حرکت این مسیر تعیین‌شده را طی می‌کنند و به کمال وجودی خاص خود، در صورت وجود شرایط نائل می‌آید.

خوشبخت که اکنون به‌عنوان ایده پرداز، کارآفرین و پیشران در طرح ملی مشاغل  شرکت کرده است موفقیت خود را از الگو گری  اخلاق پسندیده پیامبر ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) که بر دل‌ها حکومت کرد می‌داند و می‌گوید: از 10 سالگی هنر رودوزی و آشپزی ومدیریت خانه را از مادرم فراگرفتم وی به من قدردانی از اطرافیانم را آموخت .

این پیشران طرح ملی مشاغل خانگی با تأکید بر اینکه انسان‌های سپاسگزار همیشه آرام و متواضع وزندگی پر از نعمتی را تجربه می‌کنند ، گفت : هرکسی کار به‌ظاهر کوچکی را برایم انجام دهد از او قدردانی می‌کنم زیرا  از هیچ‌کس توقع ندارم به همین دلیل دوستان وفادار بسیاری دور من جمع گشتند که خدا را به خاطر وجودشان شاکرم که برخی به من صبر و آرامش را آموختند یا آنکه باری را از دوشم برداشتند و موفقیت اکنون من مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی این بزرگواران است.

این بانوی کارآفرین ادامه داد خداوند را به خاطر اینکه شریک زندگی خوبی نصیب من کرده شاکرم زیرا پس از ازدواجم وی باعث گسترش کسب‌وکارم گشت و یکی از اصلی‌ترین  مشوق‌هایم برای ادامه  فعالیت‌هایم گشت تا آنجا که با تشویق و پشتوانه محبتی وی نمایشگاهای فصلی را در سطح استان برگزار کردم و اکنون مدت دو سال است راهبر شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره)  در روستا هستم و 35 نفر عضو صندوق خرد رنان روستا هستند .

عضو صندوق زنان روستا و مهم‌ترین اهداف تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد را توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب گروه‌های اعتبار- پس‌انداز، ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی و تجهیز پس‌انداز خانوارهای روستایی در جهت تأمین مالی فعالیت‌های درآمدزا خواند و گفت : با تلاش‌های فراوانی که داشتیم خوشبختانه اکنون  35 نفر عضو صندوق خرد زنان روستا هستند .

وی معتقد است اکنون کشور در جنگ اقتصادی است که متأسفانه  بدتر از جنگ نظامی است و برای پیروزی در این جنگ باید همه وارد میدان شوند. هر کس به سهم خود باید  برای جامعه و دفاع از مرزوبومش مفید باشد و برای موفق شدن تنها پیگیری، صبر تلاش می‌خواهد.

این فعال اقتصادی  معتقد است:  یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است تا آنجا  که بانوان توانسته‌اند با اتکابه‌نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی،فرهنگی و ...بدرخشند .

خوشبخت در پایان بابیان اینکه  ما انسان که دارای اراده و اختیار است، می‌توانیم  در مسیری حرکت نماییم  که به کمالِ خاص و موفقیت دست‌یابیم  یا در مسیری مخالف آن سیر نمایم.گفت:برای حفظ کرامت انسانی و حفظ جایگاه زن باید مسئولین پای‌کار بیایند و حمایت بیشتری را از بانوان داشته باشند درست است جنگ اقتصادی هست اما با همدلی و برنامه‌ریزی مسئولیم و همراهی مردم می‌توان مانند 8 سال دفاع مقدس در این جنگ نیز پیروز شد به‌شرط اینکه به بیانات رهبری گوش فرا دهیم و موانع را برداریم .

انتهای پیام