اخبار

در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی به شبکه‌سازی و بازاریابی توجه کامل شده است

ايلام

۱۳۹۷/۰۴/۰۵

متن کامل خبر

 رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: در طرح نوین توسعه مشاغل خانگی شبکه‌سازی و بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «سیدغلامرضا حسینی» در دیدار با فرماندار آبدانان با اشاره به پیوستن استان ایلام به جمع استان‌های پایلوت در طرح نوین ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: در این طرح جهاددانشگاهی به عنوان مجری به موضوع "شبکه‌سازی" توجه لازم دارد و هم‌افزایی کامل در این طرح وجود دارد و برای هر ۵۰ نفر متقاضی یک مشاور و تسهیل‌گر پیش‌بینی شده است.

وی بازارپسند کردن محصولات را از جمله کمک‌های جهاددانشگاهی در این زمینه عنوان کرد و گفت: این طرح به بهبود فضای کسب و کار در کشور و استان کمک خواهد کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان یکی از مشاغل پایلوت در استان ایلام را در این طرح «پرورش زالو» عنوان کرد و گفت: انتظار داریم در این زمینه بخش دولتی در فرهنگ‌سازی برای این کار و معرفی مشاغل وابسته  به جهاددانشگاهی کمک کند.

حسینی تصریح کرد: برای انجام موفق طرح پرورش زالو تمهیدات لازم از جمله اتصال به بازار و پیدا کردن برند اندیشیده شده است.

«سیروس مرادحاصلی» فرماندار آبدانان نیز مهمترین  دغدغه و مشکل اصلی در این زمینه را بازار فروش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مردم از این گونه مشاغل استقبال می‌کنند و بخشی از مردم هم بدون گرفتن تسهیلات راه خود را پیدا کرده‌اند که الگوهای مناسبی برای مردم هستند.

وی "پرورش ماهی در قفس" را تجربه‌ای خوب برای انجام برخی ارزیابی‌ها برای "پرورش زالو" عنوان کرد و گفت: اگر به فکر بازار مصرف نباشیم هر طرحی در عمل با شکست مواجه می‌شود.