اخبار

کارآفرینی، گامی مهم در اشتغالزایی، تولید ثروت و افزایش رفاه عمومی/ 17 تا 23 آبان ماه، هفته جهانی کارآفرینی

همدان

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

خلاصه خبر

مدیر کل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان همدان دراولین نشست هماهنگی فعالیت های هفته جهانی کارآفرینی گفت:هفته جهانی کارآفرینی به عنوان بزرگترین رویداد هماهنگی با هدف ترویج و توسعه کارآفرینی از تاریخ ۱۷ آبان تا ۲۳ آبان ماه برگزار می شود.


متن کامل خبر

به گزارش دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون,کار ورفاه اجتماعی استان همدان اولین جلسه هماهنگی اجرای برنامه های هفته جهانی کارآفرینی با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و تشکل های خصوصی درمحل اتاق جلسات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزار گردید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان دراین جلسه  ضمن اشاره به  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی،این اقتصاد را مکمل و نسخه بومی جهت توسعه کشور و همچنین توسعه کارآفرینی و کسب و کار دانست و گفت:تاب آور بودن، درونگرا بودن و مبتنی بر مشارکت مردم و افزایش بهره وری و ایجاد ارزش افزوده را از جمله ویژگی‌های بارز اقتصاد است که باعث توسعه کارآفرینی در کشور می شود.

احمدتوصیفیان درادامه گفت: کارآفرینی فرایندی است که در آن فعالیت ها نوآوری شکل گرفته و سبب خلق ارزش جدید و ثروت آفرینی می شود.

وی افزود: کارآفرینی دارای پیامدهای مثبت و مهمی همانندبارور شدن خلاقیت‌ها، ترغیب نوآوری و توسعه آن افزایش اعتماد به نفس ایجاد و توسعه تکنولوژی ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، تولید ثروت در جامعه و افزایش رفاه عمومی است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به فضای ایجاد اشتغال در کشور که شامل دو بخش عمومی و خصوصی می باشد اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه برنامه‌های دولت مبنی بر کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت می‌باشد فلذا در این بخش محدودیتهایی جهت ایجاد اشتغال جدید وجود دارد و به ناچار بخش خصوصی سهم بیشتری از ایجاد اشتغال در جامعه را خواهد داشت.

وی همچنین برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کارآفرینی اشاره کردو گفت: این اقدامات شامل عقد تفاهم نامه با دانشگاه بوعلی در خصوص توسعه کارآفرینی ، برگزاری باشگاه کارآفرینی نوجوانان، ارائه تسهیلات به فناوران و نوآوران در قالب تسهیلات تصکا، ارائه تسهیلات به کارآفرینان روستایی، صدور مجوز مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی ، برگزاری جشنواره های کارآفرینان برتر است.

توصیفیان درپایان  مزایای شرکت در رویداد هفته جهانی کارآفرینی را در ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران در حوزه تجارت آنلاین انتقال تجربیات کارآفرینان برجسته کشور ،عضویت در انجمن کارآفرینان ایرانیان از کانون کارآفرینی شبکه سازی و ارتباط با کارآفرینان و اساتید برجسته کشور، ارائه مطالب آموزشی در حوزه راه اندازی کسب و کارهای نوپا دانست و گفت: هفته جهانی کارآفرینی در سال ۱۴۰۰ به عنوان بزرگترین رویداد هماهنگ با هدف ترویج و توسعه کارآفرینی از تاریخ ۱۷ آبان تا ۲۳ آبان ماه برگزار می شود.