اخبار

متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم با مدل راه اندازی کسب وکار آشنا شدند

قم

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

خلاصه خبر

وبینار "مدل راه اندازی کسب و کار" با هدف توانمندسازی و آشنایی با ایده پردازی علاقمندان به حوزه کسب وکار و متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم برگزار شد.


متن کامل خبر

دکتر محسن سلطانی در این وبینار به معرفی صنعت پوشاک پرداخت و گفت: شکل و فرم لباس در هر کشوری تابع فرهنگ آن کشور می باشد. مد و لباس یکی از المان های  مهم و تأثیرگذار در زمینه مسائل فرهنگی است که تأثی بسزایی در پیشرفت فرهنگ و اقتصاد هر کشوری اعمال میکند.

سلطانی افزود: ظراحان داخلی پوشاک می بایست با الگوهای جدید و تلفیق با پوشش های زیبای مناطق مختلف کشور به تولید مدهای جدید لباس منطبق با ریشه های غنی فرهنگی در کشور اقدام نمایند.

سلطانی اضافه کرد: برای راه اندازی یک کسب وکار به ویژه در حوزه پوشاک که از تنوع بالایی برخوردار است باید به طور کامل تحقیق نمایند و تحقیقات بازار را کامل نمایند و در مرحله بعد نسبت به جایگاه خود در بازار تصمیم بگیرند.

سلطانی گفت: متقاضیانی که در حال راه اندازی یک کسب وکار می باشند باید برنامه مالی مشخص و مدونی داشته باشند و چشم انداز چندساله برای کار خود در نظر بگیرند و همه جوانب را مدنظر قرار دهند.

وی افزود:  یکی از مهمترین بخش ها در هر کسب وکاری تدوین استراتژی بازاریابی و ثبت برند می باشد و باید هر فردی بازار هدف کسب و کار خود را مشخص نماید تا بتواند به موفقیت در کسب وکارش برسد.

در پایان سلطانی: یک کسب وکار موفق را به عنوان الگوی موفق معرفی و مراحل راه اندازی این کسب و کار را تشریح نمود:

در بخش دوم این وبینار شرکت کنندگان به پرسش و پاسخ پرداختند.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان در حال اجرا می باشد.

همچنین رویداد بانوی کارآفرین در حوزه پوشاک در استان قم به صورت مشترک توسط کمیته امداد قم و مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم در حال برگزاری می باشد و علاقمندان می توانند ایده های خود را تا تاریخ 20 آبان ماه به دبیرخانه رویداد به آدرس https://formaloo.com/banookaridea ارسال نمایند.

همچنین ثبت نام در وبینارهای آموزشی رایگان این رویداد از طریق آدرس https://formaloo.com/banookarwb  برای عموم میسر است.