اخبار

اتصال به بازار ۶۵۵ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی زنجان

زنجان

۱۴۰۰/۰۸/۱۰

خلاصه خبر

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده است.


متن کامل خبر

لیلا اجلی در گفت‌وگو با ایسنا، بسترسازی در توسعه مشاغل خانگی را راهکاری موثر در کاهش نرخ بیکاری عنوان و اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح ۳۷۱۳ نفر شامل ۲۶۵۷ زن و ۱۰۵۶ مرد، مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند. در گام بعدی نیز ۱۵۲۵ متقاضی به تفکیک ۱۱۰۴ زن و ۴۲۱ مرد استعدادسنجی شدند.

وی افزود: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است. فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی اختصاص دارد که در این زمینه ۲۳۸۱ نفر به تفکیک ۱۹۱۵ زن و ۴۶۶ مرد مشاوره و هدایت دریافت کردند.

این مسئول با بیان اینکه پس از استعدادسنجی و مشاوره و هدایت، آموزش‌ها در دو بخش عمومی و تخصصی آغاز می‌شود، ادامه داد: محروم بودن از فراگیری آموزش‌های تخصصی و دسترسی نداشتن مناسب به بازار فروش دو چالش مهم در مسیر ایجاد مشاغل خانگی است که در این راستا ۱۱۱۱ نفر به تفکیکی ۹۴۴ زن و ۱۶۷ مرد آموزش‌های عمومی و ۱۰۲۹ نفر به تفکیک ۸۷۴ زن و ۱۵۵ مرد نیز تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان اتصال به بازار و بازار پایدار را عامل مهمی در اجرای این طرح دانست و تصریح کرد: تاکنون ۶۵۵ اتصال به بازار در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان زنجان انجام شده که شامل اتصال ۴۶۸ زن و ۱۸۷ مرد به بازار فروش محصولات تولیدی خود توسط ۳۶ مشاور، تسهیل‌گر و پیش‌رانان است.

اجلی یادآور شد: کسب و کارهای کوچک و متوسط در واقع موتور محرکه اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود، این بخش به طور حتم نقش بسیار اثرگذاری در ایجاد اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها و کاهش بیکاری در جامعه دارد.