اخبار

ایلام به جمع استان‌های پایلوت در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پیوست.

تهران

۱۳۹۷/۰۴/۰۳

متن کامل خبر


بر اساس تفاهم‌نامه‌ بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی با توجه به ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال، کار آفرینی و هم‌چنین ظرفیت‌های سازمانی و انسانی جهاد دانشگاهی، ایلام نیز به جمع استان‌های پایلوت در طرح توسعه مشاغل خانگی پیوست.

به‌ گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، مهندس شیرخانی گفت: این طرح در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، چهارمحال بختیاری و کرمانشاه به صورت پایلوت از اوایل آبان ماه سال گذشته آغاز شده و اخیرا استان ایلام نیز به این هشت استان اضافه شده است.
وی گفت: متقاضیان مشاغل خانگی باید در استان های پایلوت که طرح در آنها اجرا می شود ساکن باشند و دارای ۱۸ سال سن بوده و از هیچ محلی بیمه ای دریافت نکنند.
مهندس شیرخانی افزود: در ایلام با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد مشاغلی که بیشتر مورد نظر است شناسایی شده و متقاضیان می توانند از بین آنها شغل مورد نظر را انتخاب کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در روند اجرای این طرح توسعه مشاغل خانگی از برندهای ملی و استانی بهره گرفته می شود و اگر متقاضی بتواند در تولیدات خود نظر برندهای ملی و یا استانی را جلب کند می تواند موفق باشد.
گفتنی است الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی طرحی است که به صورت مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی کشور در نه استان کشور به صورت پایلوت در حال انجام است.
۳ تیر ۱۳۹۷ ۰۸:۲۶